مادر باردار سپیدانی به دلیل نیاز به خدمات فوق تخصصی توسط پرسنل اورژانس سپیدان با استفاده از بالگرد اورژانس فارس به بیمارستان زینبیه شیراز منتقل شد .
کد خبر: ۵۵۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:رشید ماندنی جانشین مرکز اورژانس سپیدان اظهارداشت: تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ گزارشی مبنی برنامساعد بودن وضع جسمانی مادر باردار در حال زایمان اعلام شد که به سرعت، آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

ماندنی افزود: به دنبال تماس تلفنی با اورژانس شهرستان مبنی برنیازمادربارداردرمنطقه کمهر وشرایط اورژانسی بیمار با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بالگرداورژانس هوایی شیراز به منطقه اعزام و پس ازاقدامات اولیه درمانی بیمار به بیمارستان مرکز استان منتقل شد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی فارس بالگرد پایگاه هوایی اورژانس 115 شیراز به منطقه کمهر اعزام شد.

جانشین مرکز اورژانس سپیدان بیان کرد: طبق اعلام ماموریت از طرف EOC مرکز اورژانس به پایگاه هوایی مبنی بر یک مورد زایمانی در کمهر بلافاصله بالگرد اورژانس شیراز به پرواز در آمد.

ماندنی اضافه کرد: در ماموریت هایی که در مناطق دور افتاده و صعب العبور شهرستان اتفاق می افتد با وجود بالگرد در کمترین زمان ممکن امکان امداد رسانی و انتقال مهیا شده است.

ماندنی در ادامه افزود:بیمار خانمی ۳۰ ساله بود که بلافاصله پس از معاینات اولیه و اقدامات اولیه مناسب بارداری بدلیل نیاز خدمات فوق تخصصی و وضعیت بد جسمانی وی،درخواست اعزام در سریع ترین زمان ممکن به مرکز استان به منظور ارائه خدمات فوق تخصصی و نجات جان مادر و جنین داده شد و مادر باردار توسط بالگرد اورژانس فارس به بیمارستان زینبیه شیراز منتقل شد.

وی یادآور شد: بالگرد هوایی فوریت پزشکی در استان فارس خدمتی بی نظیر و شایسته وزارت بهداشت است که تاکنون با به پرواز درآمدن و انتقال سریع بیماران، مصدومان و مادران باردار از نقاط مختلف استان توانسته نجات بخش جان آنان را در شرایط سخت و اورژانسی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار