امام جمعه کازرون گفت: امروز دشمن با استفاده از فضاهای مجازی در قالب جنگ نرم به جنگ ما آمده است.
کد خبر: ۵۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 20 January 2018

تابناکفارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر با اشاره به روز هوای پاک اظهار داشت: یکی از آفات زندگی صنعتی آلوده شدن هوا بوده و حقوق هر انسان برخورداری از هوای پاک است.

وی با بیان اینکه همه باید در سالم سازی هوا و محیط نقش فعالی داشته باشند، گفت: یکی از راه‌های سالم نگه‌داشتن هوا، درختکاری است و باید با همت همگانی در توسعه درختکاری که بهترین خدمت به محیط زیست است تلاش کنیم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه باید در زمینه درخت‌کاری کار و فرهنگ‌سازی شود، افزود: باید جزو فرهنگ ما و اولویت اول فرهنگ شهرنشینی درختکاری باشد و مردم کمک کنند به شهرداری تا کازرون دوباره شهرسبز باشد.

خرسند با اشاره به ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) با تبریک روز پرستار و بهورز گفت: از بهترین الگو برای بانوان جامعه امروز ما و به عنوان بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) است.

امام جمعه کازرون با اشاره به نامگذاری امروز به روز مقاومت غزه اظهارداشت: این منطقه گوشه‌ای از فلسطین است که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین زیستگاه بشر در دنیا بوده که از زمین و دریا و آسمان آن در محاصره صهیونیست‌ها است.

وی افزود: اسرائیل یک کشور نامشروع است و هر کاری انجام دهد مشروعیت نمی‌یابد و اراده الهی و مردم فلسطین و دنیا این نوید را به ما می‌دهد که دیر یا زود دچار نابودی و زوال می‌شود.

خرسند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم گفت: امروز دشمن با استفاده از فضاهای مجازی در قالب جنگ نرم به جنگ ما آمده است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه دشمن می‌داند که جنگ سخت جواب نمی‌دهند و توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد اظهار داشت: اگر گاهی دشمن غلط‌های بزرگ می‌کنند و حرف از گزینه‌های روی میز می‌زند ما هم گزینه‌های روی میز داریم.

وی با اشاره به روی آوردن دشمن به جنگ نرم گفت: آنها می‌خواهند جنگ را بین نظام و مردم بکشانند و از همه اهرم‌ها استفاده می‌کنند که یکی از آنها فضای مجازی است.

خرسند هدف دشمنان از جنگ در فضای مجازی را تغییر و تحول در اخلاق عمومی و سبک زندگی اسلامی ایرانی عنوان کرد و افزود: جنگ نرم به ارزش‌ها، اعتقادها و انقلاب می‌تازند و بارها هم اعلام کردند که ارزش‌های غربی را به جای ارزش‌های دینی و اخلاقی و انقلابی می‌خواهند بنشانند.

خطیب جمعه کازرون گفت: نمی‌گوییم فضای مجازی تاثیرگذار نبوده بلکه در جاهایی تاثیرگذار بوده و یکی از موفقیت‌های دشمن استفاده از جریانات داخلی که با تجاهل و تغافل این خطر را جدی نگرفتند و با جریان آزادی تبادل اطلاعات در دام دشمن افتادند بود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید در اختیار خودمان باشد نه در دست دشمن اظهار داشت: باید فضای مجازی بومی را جایگزین کنند که اختیار دست خودمان باشد.

خرسند با بیان اینکه هیچ جای دنیا مثل ایران فضای مجازی آزاد نیست افزود: در قضایای پیش آمده در فضای مجازی بمب دستی و آتش‌زا و شعارها را از کانال‌های مجازی آموزش می‌دادند آیا مقابله با این کانال‌ها جلوگیری از آزادی تبادل اطلاعات است؟

خطیب جمعه کازرون مسئله تورم، اشتغال و اقتصاد را مشکل اصلی نظام دانست و گفت: برخی‌ها از خطوط قرمز هم عبور می‌کنند به خاطر اینکه بگویند باید نقد آزادانه در جامعه باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار