امام جمعه جهرم :هرم ضعف در تولید و اشتغال را مشکل اساسی کشور دانست و تأکید کرد: بیکار بودن جوانان رنج‌آور است و در حل مشکل تولید و اشتغال سازش با آمریکا و هم‌پیمانانش نتیجه‌ای نداد.
کد خبر: ۵۵۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شهر جهرم با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه اظهار داشت: باید به ایام متعلق به اهل‌بیت(ع) احترام گذاشته و مراسم این ایام با شکوه و عظمت برگزار شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به نامگذاری سالروز میلاد حضرت زینب(س) در تقویم کشور با عنوان روز پرستار بیان کرد: الگوی پرستاران باید حضرت زینب(س) باشد و این افتخاری برای مجموعه بهداشت و سلامت است.

وی با بیان اینکه جشن‌ها در آیین‌های باستانی برای شکرگزاری خدا بوده است،گفت: جشن همان عید است و عید بازگشت به خدا و روز عبادت و به‌جا آوردن مناسک بوده است.

دژکام با انتقاد از انحراف در جشن‌ها خواستار شناخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی شد و افزود: دلیل به انحراف رفتن جشن‌ها فراموش کردن یاد خدا توسط مستکبران است.

خطیب نماز جمعه جهرم ضعف در تولید و اشتغال را مشکل اساسی کشور دانست و تأکید کرد: بیکار بودن جوانان رنج‌آور است و در حل مشکل تولید و اشتغال سازش با آمریکا و هم‌پیمانانش نتیجه‌ای نداد.

وی افزود: ایرانی دارای توانایی اندیشه و نیروی انسانی است و باید نسبت به اشتغال‌زایی و عدم نگاه به خارج بیدار باشیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به بدعهدی‌های رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: نباید منتظر بود که ترامپ تمدید لغو تحریم‌های ایران بر اساس برجام را برای یک دوره ۴ ماهه امضا کند بلکه باید به فکر برنامه دراز مدت بود.

دژکام خواستار رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان و تولید در دانشگاه‌ها شد و افزود: دانشگاه باید به حل مسئله تولید و اشتغال در جامعه کند و رویکرد علمی و آموزشی آن به سمت تولید و صنعت دانش بنیان رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار