رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت:وقتی مسئولان از اولویت های اصلی شهر بی خبر باشند و تصمیم بر ساخت و سازهایی می گیرند که نه تنها دردی از جامعه دوا نمی کند بلکه با بدهی های روزافزونشان در مجموعه مدیریت شهری اختلال به وجود می آورند نتیجه آن این می‌شود که شاهد افزایش فاصله طبقاتی در جامعه خواهیم بود و فقرا فقیرتر می شوند و اغنیا نیز در پی زندگی مرفه خود!
کد خبر: ۵۵۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 21 January 2018


تابناک فارس به نقل از شیرازه:رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهردر خصوص ساخت پل شیشه ای روبروی حرم حضرت علی بن حمزه (ع) با بیان اینکه این پروژه فعلا متوقف شده است، گفت: پل شیشه ای بخشی از پروژه پیاده راه عرفان است؛ پیاده راه عرفان از دروازه قران تا دروازه اصفهان می آید و از دروازه اصفهان تا حرم مطهر شاهچراغ ادامه دارد.

نواب قائدی هدف از شیشه ای بودن این پل را صرفا جلوه بصری و نمود ظاهری برای عابران پیاده عنوان کرد و تصریح کرد: ضرورت شیشه ای بودن این پل پیوست خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بدنه سازی و کف سازی پیاده راه عرفان در حال انجام است، افزود: بخش اصلی این پروژه به کندی پیش می رود چرا که باید کارشناسی بیشتری صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه این پروژه ای است که در دوره های قبلی تصمیم بر انجام آن گرفته شده و الان ناقص است، تصریح کرد: ما بنا بر اضطرار مجبور هستیم برخی از پروژه ها را ادامه بدهیم چرا که هم هزینه صرف آن شده و هم در سطح شهر بصورت ناقص قرار دارد و سیما و منظر شهری را نازیبا کرده است.

این در حالی است که اعضای شورای شهر تمامی مصوبات شورای قبل را مجددا بررسی و مورد کارشناسی قرار می دهند و از نو آن را در قالب دستورکارها به بحث می گذارند.

سالیان متمادی است که در حوزه های خرد و کلان در کشورمان افرادی که در برهه ای بر سر کار می آیند و صاحب قدرت هستند عملکرد گذشتگان را مورد نقد قرار می دهند و خودشان از نو برنامه ای را در نظر می گیرند.

به نظر می رسد عدم وجود تخصص مناسب شهری در جامعه، مسئولان و صاحبان قدرت در شهر و کشور را اینگونه وادار به تخریب مدیران گذشته می کند و هر گروهی برنامه دیگری برای اجرا مطرح می کند و در این بین تنها مردم با مشکل مواجه می شوند و بیت المال بیهوده صرف می شود.

قائدی با اشاره به تقاطع غیر هم سطح قصرالدشت، گفت: پروژه روگذر قصرالدشت که به همت شمالی وصل می شد را متوقف کردیم چون هیچ عملیات اجرایی بر روی آن انجام نشده بود.

وی افزود: با انجام این پروژه یا باید همت شمالی را عریض می کردیم و درخت قطع می کردیم یا باید تقاطعی سر قدوسی می ساختیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بیان کرد: این پروژه عمرانی آغاز نشده بود و تنها کارگاه تجهیز کرده بودند که ما آنرا متوقف کردیم.

به نظر می رسد مسئولان سابق شهری در شیراز به این نتیجه رسیده اند که ساخت پل شیشه ای بر روی رودخانه خشک راهکاری برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی این کلان شهر است!
وقتی مسئولان از اولویت های اصلی شهر بی خبر باشند و تصمیم بر ساخت و سازهایی می گیرند که نه تنها دردی از جامعه دوا نمی کند بلکه با بدهی های روزافزونشان در مجموعه مدیریت شهری اختلال به وجود می آورند نتیجه آن این می‌شود که شاهد افزایش فاصله طبقاتی در جامعه خواهیم بود و فقرا فقیرتر می شوند و اغنیا نیز در پی زندگی مرفه خود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار