استاندار فارس گفت: مردم به حق و حقوقشان باید آگاهی داشته باشند و جایگاه گرفتن آن فراهم باشد.
کد خبر: ۵۵۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 22 January 2018

اسماعیل تبادار یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس، افزود: اگر در جامعه قانون مداری را در همه ارکان تسری بدهیم و اگر نگاه ادارات ما در چارچوب اداری، به عنوان تکلیفی انجام شود، نیازی به حضور در فضاهای دیگر نیست.

وی بالاترین جلوه سرمایه اجتماعی را حضور مردم در حمایت از انقلاب ارزیابی کرد و ادامه داد: پیامد پیروزی انقلاب کارهای بزرگی به سبب همین مشارکت عمومی و اعتماد مردم به حاکمیت، شکل گرفت و جنگ هشت ساله کارش با حضور مردم به سامان رسید.

تبادار پرداختن به موضوع فاصله بین مردم و مسئولین را مورد اشاره قرار داد و افزود: این موضوع گرچه دیر شده است، اما الان به آن بپردازیم و به فردا نیندازیم مهم است، زیرا فقط به بر شمردن آسیب ها نباید بسنده کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه مسئولین از مردم فاصله گرفته اند عنوان کرد: مردم به حق و حقوقشان باید آگاهی داشته باشند و جایگاهی برای گرفتن آن فراهم باشد.

وی افزود: چنانچه در جامعه قانون مداری را در همه ارکان تسری بدهیم و اگر نگاه ادارات ما در چارچوب اداری، به عنوان تکلیفی انجام شود، نیازی به حضور در فضاهای دیگر نیست.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یکی از رکن های اساسی مردم رسانه ها هستند اما رسانه ها باید تکلیف مند و قانون مند باشند، تصریح کرد: باید چارچوب تعریف کنیم، بعد از مطالبات تلنبار شده مد نظر قرار گیرد و اگر مسئولین با این وضع برای رفع مطالبات به مساجد بروند، به هیچ جایی نخواهند رسید.

تبادار با اشاره به اینکه مردم دیگر با حالت عادی مسئولین را خطاب قرار نمی دهند و صحبت نمی کنند، این مشکل را از مردم ندانست و افزود: اشکال از مسئولین است که مطالبات به حق آنان مورد توجه قرار نداده اند.

استاندار فارس حضور مردم در صحنه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این ورود به صحنه فتنه را از بین برد که جای تقدیر دارد، اما این فرصتی برای مسئولین است، فرصتی است که تجدید نظر در رفتار و گفتارمان داشته باشیم چرا که همه ارکان حاکمیتی مسئولین هستند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه وضع استان فارس از دید سرمایه های اجتماعی واقعا خوب نیست، اظهار داشت: باید نسبت به رفع مشکلات اهتمام وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به پیشنهادی در خصوص برگزاری جلسات اداری در ساعت های غیر اداری، تاکید کرد: مدیران اگر اشراف به موضوع داشته باشند و زیر مجموعه ها باید پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار