گزارش هایی که به مباحث مرتبط با سرمایه های اجتماعی و مبتنی بر رضایت مردم و شهروندان ارائه می شود حاکی از بالا بودن میزان نارضایتی ها از شهرداری ها است.
کد خبر: ۵۵۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 22 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار دوشنبه در همایش مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای فارس در شیراز افزود: البته کار کردن در شهرداری ها بسیار سخت است اما شوراها و شهرداری ها و ارکان مدیریتی که تشکیل و فعالیت آنها و حتی نظام مالی شان مبتنی بر مردم است باید به عنوان یک مجموعه خدمت رسان توجه ویژه ای به مقوله پاسخگویی به مردم و تکریم آنها داشته باشند.
وی ادامه داد: همه باید بکوشیم تا با رفتار خود روز به روز اعتماد بیشتری در مردم ایجاد کنیم.
استاندار فارس از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان و شهرداران خواست که شفاف سازی را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار دهند و بر نحوه پاسخگویی کارکنان مجموعه های خود به مردم نظارت داشته باشند.
تبادار افزود: باید بدانیم که اولین مولفه قبل از ساخت پارک، پل، تقاطع و بولوار، رضایت مردم است و باید رضایت مردم را در همه زمینه ها لحاظ کنیم.
وی گفت: قطعا مدیریت کسانی که با مردم ارتباط مناسب داشته باشند و زمینه خدمت به آنها را نه از سرمنت بلکه تکلیف و وظیفه فراهم کرده اند، ماندگار خواهد بود.

**شوراها و شهرداری ها زمینه عمران و آبادنی شهرها را فراهم کنند
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه شوراها و شهرداری ها باید زمینه عمران و آبادانی شهرها را بر اساس توان و ظرفیت خود فراهم کنند افزود: امروز مجموعه کل اعتبارات استان کمی بیش از یک هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این رقم به مسائل عمرانی اختصاص می یابد اما مجموع اعتبارات تمام شهرداری های استان رقمی در حدود چهار هزار میلیارد تومان است که البته بیش از سه هزار میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری شیراز است.
وی افزود: اگر به طور متوسط 60 درصد این رقم صرف مسائل عمرانی شود، می بینیم که رقم قابل توجهی است که می تواند به توسعه و عمران شهرهای استان کمک کند.
تبادار بیان کرد: همه نظام های برنامه ریزی که برای یک استان تعریف می شود باید در نظام مدیریتی و برنامه ریزی شهری تعریف شود تا این اعتبارات موزون و مناسب هزینه و زمینه ساز پیشرفت شهرها در ابعاد مختلف شود.
وی گفت: با این اوصاف، نگاه ما به شهرداران و اعضای شوراها کمتر از دستگاه های اجرایی نیست.
استاندار فارس، از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان خواست که نگاه به قانون و اشراف و تسلط به قوانین و مقررات را به عنوان یک مولفه بسیار مهم در دستور کار داشته باشند اگر شهرداران و اعضای شورا به قوانین و مقررات اشراف داشته باشیم از نگاه دستگاه های نظارتی ترس و نگرانی نخواهند داشت و در هرکجا که نیاز باشد پاسخگو خواهند بود.

**شهرداری ها به فکر داشتن یک نظام مالی پایدار باشند
استاندار فارس بر لزوم توجه شهرداری ها به تامین یک نظام مالی پایدار تاکید کرد و گفت: شهرداری ها باید قبل از اینکه نگران مالیات بر ارزش افزوده و عوراض سالیانه خود باشند به این فکر کنند که چه اقداماتی انجام داده اند که اگر در دریافت عوارض دچار مشکل شوند چگونه می توانند به وظایف خود عمل کنند.
تبادار افزود: امروز نظام کارآفرینی و اشتغال به یک ضرورت مهم تبدیل شده و شهرداری ها باید برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در شهرها گام بردارند.
وی گفت: شهرداری ها می توانند با ایجاد نظام مالی پایدار و بهره مندی از ظرفیت و توان خیرین و همچنین سرمایه گذاران آینده شهرها و پایداری امور شهری را تامین کند.

**شهرداری ها، نظام شهرها را دلپذیر کنند
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه شهرداری ها به فضای سبز و زیبایی شهرها گفت: اگر شهرداری ها پول کافی برای انجام کارهای بزرگ ندارند نظام شهری را به نظامی دلپذیر تبدیل کنند.
تبادار افزود: قطعا در شهری که نشاط، سرزندگی، زیبایی و پویایی باشد، سرمایه گذار نیز رغبت بیشتری برای حضور پیدا خواهد کرد.

**شهرها آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی باشند
استاندار فارس، همچنین از شهرداری ها و تمام دستگاه های ذی ربط خواست که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و نوروز، شهرها را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم کنند.
وی افزود: اگر بخواهیم با آمادگی کامل به استقبال میهمانان نوروزی برویم باید از همین الان کار خود را آغاز کنیم.

** استفاده از پیمانکاران باصلاحیت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم گفت: با توجه زلزله خیز بودن استان، شهرداران مانع ساخت و سازهای غیر استاندارد و مغایر با اصول و مقررات ملی ساخت و ساز شوند.
عنایت الله رحیمی افزود: علاوه بر این، در اجرای پروژه های عمرانی در شهرها از پیمانکاران ذی صلاح استفاده شود.
وی ادامه داد: هیچ کاری بدون طرح، نقشه و محاسبه آغاز نشود و چنانچه پروژه و ساختمانی بدون رعایت مقررات ملی ساختمان در حال ساخت است تعطیل شود.
او اظهار کرد: یکی از چالش های پیش روی استان بافت های فرسوده هستند که ضرورت دارد که به این مناطق نیز توجه ویژه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، همچنین از شهرداران خواست که جلو گسترش شهرها را بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار