مدیرعامل تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه گفت: مشکلات بیمه و نبود تسهیلات ارزان قیمت تنها گوشه‌ای از مشکلات قالیبافان روستایی استان است.
کد خبر: ۵۵۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 28 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،قدرت‌الله احمدی با اشاره به مراسم رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقروکلیایی همزمان با نمایشگاه فرشدستباف در محل نمایشگاه‌های کرمانشاه، اظهار داشت: فرش دستباف سنقرو کلیایی قدمتش به ۵۰۰ سال می‌رسد و برای اثبات آن هم‌اکنون فرش‌های از آن زمان در موزه‌ها، حسینیه‌هاو... موجود است که موید این بحث است.

مدیرعامل تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه از ویژگی فرش دستباف سنقرو کلیایی به مرغوبیت پشم، رنگ‌هایی از مواد طبیعی مانند پوست گردو، پوست انار، برگ مو، کاه.روناس و دوغ اشاره کرد و افزود: به دلیل سردسیر بودن منطقه بافت فرش را بلند می‌گیرند که در زمستان گرم و در تابستان خنک باشد.

وی تصریح کرد: فرش‌بافان برای سرمایه در گردش مشکل دارند، بانک‌های ما خلاف عرف رفتار می‌کنند، خیلی مشکل سر راه وام‌گیرند می‌گذارند، تعهد محضری کارت یارانه ضامنمعتبر و... می‌خواهند که از ۴۰۰ نفر که به بانک معرفی می‌شوند پس از طی مراحل سخت بانک‌های عامل تنها ۴۰ نفر پس از ۱.۵ سال موفق به گرفتن وام شدند.

احمدی مشکلات بیمه و نبود تسهیلات ارزان قیمت را تنها گوشه‌ای از مشکلات قالیبافان روستایی استان دانست، اضافه کرد: فرش‌بافان استان در کارگاهی که فرش می‌بافند بچه‌هایشاناستراحت می‌کنند، غذا می‌پزند، غذا می‌خورند و... که این از نظر بهداشتی مشکل‌آفرین است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار