تخلفات «آبادگران» از زبان عضو شورای شهر؛
ظاهراً ابراز حیرت و شگفتی‌های درباره مفاسد اقتصادی در مشهد پایانی ندارد و مردم این شهر هر روز باید حیرت‌زده شوند.
کد خبر: ۵۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳ 02 July 2015
چند روز پیش وزیر کشور در ابراز تعجب و تحیری اینستاگرامی، نوشت: چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداو سیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر صورت نگرفته باشد!

ظاهراً این ابراز حیرت و شگفتی‌های پایانی ندارد و مردم مشهد هر روز باید حیرت‌زده شوند. عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور 9 تیر ماه خود ادعاهای شگفت‌انگیزی را برای چندمین بار مطرح کرد.

زمین‌خواری با همراهی یا غفلت برخی مسئولان رخ می‌دهد

بخش عمده نطق محمود عامری فرد، آبان ماه سال 1393 در غالب پاسخ به اظهارات شهردار پیشین مشهد مبنی بر قانونی بودن ساخت‌وسازهای ارتفاعات جنوب مشهد، منتشر شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بار دیگر و در فضایی که حفظ و حراست منابع طبیعی به خواست رهبر انقلاب و مردم مشهد بدل شده است، در نطق پیش از دستور خود به معضل زمین‌خواری و به ویژه «آبادگران» پرداخت.

محود عامری فرد ابتدا زمین/کوه‌خواری را این‌گونه توصیف کرد:

زمین‌خواری با همراهی یا غفلت برخی مسئولان رخ می‌دهد

پرسش‌های اصلی عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره زمین‌خواری در ارتفاعات جنوب شهر مشهد عبارتند از:

زمین‌خواری با همراهی یا غفلت برخی مسئولان رخ می‌دهد

عامری فرد سپس به پرونده آبادگران و تضییع حقوق بیت‌المال پرداخت:

زمین‌خواری با همراهی یا غفلت برخی مسئولان رخ می‌دهد

توضیح: در سال 1377 بر اساس مصوبه مسکن و شهرسازی و مصوبات کمیسیون ماده 5 استان زمینی به مساحت 49 هزار 690 مترمربع (حدود پنج هکتار) با کاربری «زائرسرا» برای احداث «مجتمع توریستی و رفاهی» به صورت مشروط به شرکت «آبادگران» واگذار شده است.

پس از هشدار مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولان استانی، اکنون قانوناً «هر گونه ساخت و ساز بر روی ارتفاعات جنوبی شهر مشهد با شیب بيش از 15 درصد ممنوع اعلام شده است».

گفتنی است؛ متن کامل این نطق در پایگاه اطلاع‌رسانی محمود عامری‌ فرد منتشر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار