کد خبر: ۵۶۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 06 February 2018

صدور معافیت برای چای، ثبت معنوی اولین پارک ارگانیک کشور و نشان‌های شهری بی هویت از جمله اخبار جذاب نخستین روز هفته است.

 

صدور سند برای تالاب به نام زمین کشاورزی

تراژدی تلخ در حالی برای تالاب‌های لرستان رقم خورده که مدیرکل محیط‌زیست این استان خبر از تبدیل آن‌ها به زمین کشاورزی و صدور سند برای حاشیه‌نشینان اطراف آن‌ها می‌دهد.

 

جاده نمین با اعتبار ملی به آستارا می رسد

محمد فیضی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای اولین بار درلایحه بودجه سال 97 پروژه تکمیل و دوبانده کردن جاده نمین- آستارا و اردبیل- سرچم در ردیف ملی قرار گرفت.

 

چای معاف شد

واردات چای از مالیات و عوارض معاف شد. براساس ابلاغ گمرک، عرضه و واردات انواع چای ازپرداخت مالیات وعوارض ارزش‌ افزوده معاف شد.

 

مردگان سرمازده

غسال‌خانه اسفراین در استان خراسان شمالی نه‌تنها تجهیزات گرمایشی ندارد بلکه تمام شیشه‌های آن نیز شکسته و باد و سرمای زمستانی هرلحظه میهمان آنجاست.

جنازه‌های بی صاحب

در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر رشت به وجود جنازه‌هایی با قدمت بیست سال در سردخانه سازمان آرامستان شهرداری رشت اشاره شد.

 

عشایر فراموش شده

تنها روستای عشایرنشین استان بوشهر که در 150 کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد، فاقد امکانات اولیه زندگی برای ساکنان آن است.روستای چاه‌قد از توابع بخش آبدان شهرستان دیر استان بوشهر تنها روستایی است که آب، برق، گاز و تلفن ندارد و مردم به شدت به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و امکانات، در زجر زندگی ‌می‌کنند. این روستای عشایری با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰نفر در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری آبدان قرار دارد و کار مردم این روستا دامداری و زنبورداری است که از این طریق امرار معاش می‌کنند.

نشان‌های شهری بی هویت

احسان داورپناه مسئول آموزش بسيج مهندسين هرمزگان با اشاره به اصول طراحی المان های شهری گفت: نشان‌های شهری بندرعباس بدون مطالعه، طراحی و اجرا شده است.

 

ثبت معنوی اولین پارک ارگانیک کشور

ایرج شهین باهر شهردار تبریز با بیان اینکه با تملک هر هکتار پارک بزرگ تبریز، ۲۰ کشاورز بیکار می‌شوند، گفت: روند اجرایی در این پارک، باید با حفظ شرایط کشاورزی و به صورت ارگانیک صورت بگیرد و در برنامه سال آینده همین روند را در پیش خواهیم گرفت تا شاهد ثبت معنوی اولین پارک ارگانیک کشور باشیم.

مدال برنز بیکاری بر گردن کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: کردستان دارای رتبه سوم بیکاری بین استان‌های کشور است. برهان صلواتی اظهار کرد: کردستان از استان‌های پایلوت برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در کشور است که باید 2 هزار و 600 فرصت شغلی ایجاد کنیم.

 

تاریک دره سپید شد

پیست اسکی تاریک‌دره همدان بعد از بارش‌های اخیر، بازگشایی شد و اسکی‌بازان برای نخستین‌بار به‌صورت جدی در این پیست به اسکی پرداختند.

 

مزرعه های بزرگ خورشیدی

وزیر نیرو از ساخت مزرعه‌های بزرگ خورشیدی در کشور خبر داد. رضا اردکانیان با اشاره به اینکه درحال حاضر در کرمان، یزد و سایر استان‌ها در تدارک ساخت مزرعه‌های بزرگ خورشیدی هستیم.
افزود: امروز شعار پنل بکاریم و برق دروکنیم درحال تبدیل‌شدن به یک شعار ملی است و وزارت نیرو همه گونه حمایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار