جشنواره گل نرگس کازرون به مدت سه روز در بخش جره و بالاده، خانه نرگس ایران در پنجاه کیلومتری شمال شرق کازرون در حال برگزاریست.
کد خبر: ۵۶۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 08 February 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های مناسبتی و رویدادی در استان گفت: جشنواره گردشگری گل نرگس در فهرست جشنواره‌های تک مکانی و تک زمانی است و در تقویم گردشگری به عنوان یک رویداد مهم ثبت شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که عنوان خانه نرگس ایران، حفظ و امکان گسترش و معرفی بیشتر شهرستان فراهم شود گفت:برگزاری این جشنواره بی شک تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان کازرون با ۲۵۶ اثر تاریخی ثبت شده دارد.
معینی افزود: صنایع دستی، غذا‌های بومی، آداب و رسوم و بازی‌های محلی در فضای نمایشگاهی بیش از ۷۰۰ متر مربع طی سه روز برگزاری جشنواره گل نرگس پذیرای گردشگران است.
دبیر جشنواره گل نرگس خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال قابل توجه مردم وگردشگران از سراسر کشور در سال‌های گذشته، پیش بینی می‌شود امسال نیز تور‌های گردشگری متعددی در این جشنواره حضور یابند.
کازرون با برخورداری از گستره وسیع دشت گل نرگس مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است و سالانه ۹۰ تن گل از ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
شهلا، پرپر، هزارپر و شیپوری از گل‌های نرگس تولیدی این منطقه است که افزون بر ارسال به بسیاری از استان‌ها به کشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس هم صادر می‌شود.
کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار