معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: باید برای تداوم مقاوم‌سازی برنامه‌ریزی کرد تا به‌جایی برسیم که همه مردم در مناطق شهری و روستایی از بافت ایمن و مقاوم بهره‌مند باشند.
کد خبر: ۵۶۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 08 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عنایت‌الله رحیمی در نشست شورای معاونین بنیاد مسکن و کمیته راهبردی شهرک نشاط شیراز، اظهار داشت: مقاوم‌سازی در استان فارس حدود 58 درصد و میانگین کشوری حدود 50 درصد است که باید با تداوم برنامه‌های مقاوم‌سازی و اعطای تسهیلات روند مقاوم‌سازی شهرها و روستاها بیشتر و سریع‌تر پیگیری شود.

وی توسعه و عمران مناطق روستایی و ایجاد مسکن مناسب در مناطق شهری را لازمه کاهش مهاجرت به کلان‌شهرها عنوان کرد و افزود: ازجمله طرح‌های مؤثر در این زمینه اجرای همین طرح‌های مسکونی است که در منطقه سلطان‌آباد شاهد اجرای آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، توسعه و عمران روستایی با اشاره به‌ضرورت عمران و آبادانی روستاها گفت: مقاوم‌سازی اماکن مسکونی و غیرمسکونی و اجرای طرح هادی در روستاها از اولویت‌هایی هستند که باید همه مسوولان باهدف توسعه استان به‌ویژه روستاها و مناطق کمتر برخوردار، به این موضوع توجه و در خصوص آن تلاش کنند.

رحیمی مهم‌ترین اولویت و رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه تخلیه روستاها می‌تواند زمینه‌ساز مسائل اقتصادی و امنیتی در جامعه شود و بر همین اساس بنیاد مسکن به دنبال ایجاد انگیزه و دلگرمی برای روستائیان از طریق ایجاد امکانات معیشتی چون گاز، آب و تلفن و بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن و جاده‌های روستایی است.

وی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی نقاط روستایی فعالیت‌های عمران روستایی را از مهم‌ترین واصلی‌ترین اهداف در توسعه روستایی دانست و ادامه داد: اجرای طرح‌های هادی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی می‌تواند مؤثرترین اقدام در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ باشد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: توسعه و عمران روستاها به دلیل تأثیر بر رونق تولید و کاهش بیکاری و درنتیجه افزایش درآمد و آرامش و آسایش برای روستائیان باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها جهت ادامه سکونت در این مناطق می‌شود که این امر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم زمینه‌ساز کاهش مهاجرت به کلان‌شهرها و مشکلاتی چون معضل حاشیه‌نشینی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز تداوم توسعه روستایی و ایجاد مسکن مناسب شهری را برای کاهش مهاجرت‌ها ضروری دانست و گفت: طرح‌های مسکن شهری که این بنیاد متولی ساخت آن است و همچنین طرح‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در این استان، همه آن‌ها بر اساس استانداردهای روز ساخته‌شده و در برابر زمین‌لرزه‌های حتی بیشتر از پنج ریشتر مقاومت کرده است و ما در این زمینه کارنامه‌ای قابل دفاع داریم.

عطاءالله زمانی افزود: ازجمله طرح‌هایی که می‌توان به مقاومت و استحکام آن با اطمینان کامل یقین داشت، طرح مسکونی نشاط شیراز در روستای سلطان‌آباد است.

وی تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح، 492 واحد مسکونی با استفاده از سازه بتنی احداث می‌شود که این خود نقطه عطفی در استحکام بنا به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: راهبرد این بنیاد تنها احداث سرپناه نیست، بلکه این نهاد درزمینه‌ی احداث مسکن شهری افزون برساخت واحدهای مقاوم و مستحکم، ساخت فضاهای فرهنگی، آموزشی و مذهبی را هم در اجرای طرح‌ها لحاظ می‌کند زیرا بر این باوریم کسانی که در این واحدهای مسکونی ساکن می‌شوند باید از همه امکانات تفریحی، اجتماعی فرهنگی برخوردار باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار