همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسمی از نرم‌افزار شهدای انقلاب استان فارس با عنوان «با ستارگان» رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 08 February 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: برنامه کاربردی تلفن همراه شهدای انقلاب فارس با عنوان «با ستارگان» به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساخته و همزمان با دهه فجر در مراسمی از این برنامه رونمایی شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم اظهار داشت: این برنامه یک آرشیو غنی از اطلاعات شهدای انقلاب استان شامل وصیت نامه، عکس، زندگینامه و خاطرات این شهدا است.

سیدعلی محمدی گفت: این برنامه کاربردی از 22 بهمن‌ماه، ‌روی پایگاه نوید شاهد استان فارس قابل دانلود و نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است.

در این مراسم همچنین کتاب ادبیات اسارت نوشته علی‌محمد روانستان، جانباز 65 درصد و آزاده 86 ماه اسارت دوران دفاع مقدس توسط نویسندگان، اساتید دانشگاه و منتقدین، نقد و بررسی شد.

کتاب ادبیات اسارت، یکی از کتب حوزه دفاع مقدس است که با رویکرد علمی و پژوهشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به صورت مستند فعالیت‌های علمی و فرهنگی آزادگان در دوران دفاع مقدس و عملکردشان در دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق را تحلیل و بررسی کرده است.

یکی از منتقدین در این جلسه اظهار داشت: نویسنده در این کتاب، ادبیات اسارت را به دو بخش کتبی و شفاهی تقسیم کرده و از مطالبی چون اصطلاحات، شعر، نوحه، سرود، طنز و موضوعاتی دیگر بهره گرفته است.

محمد مرادی بیان کرد: از نکات قابل توجه این کتاب می‌توان به دقیق بودن فصل بندی‌ها و داشتن ساختار و محتوای مناسب و مطلوب آن اشاره کرد.

علی محمد روانستان در این مراسم بیان کرد: تاکنون درباره اسرای ایرانی در دوران دفاع مقدس و دوران اسارت‌شان کتاب‌های متعددی نوشته و چاپ شده است که عمده آن‌ها در قالب داستان، خاطره‌نویسی یا زندگینامه این افراد به چاپ رسیده است و تاکنون به شکل مستند و علمی تحقیقی صورت نگرفته ‌به‌جرات می‌توان گفت کتاب ادبیات اسارت از آنجا که موضوعی تحلیلی و مستند دارد برای نخستین بار در کشور به این سبک و با این موضوع نوشته و به چاپ رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار