طرح بازآفرینی شهری، همزمان با سراسر کشور و در قالب یک برنامه‌ی ویدئوکنفرانسی به دستور رییس‌ جمهور در بافت فرسوده‌ی شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 08 February 2018

استاندار فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ملی بازآفرینی شهری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: مساحت کل بافت فرسوده استان فارس 4 هزار هکتار است، این مساحت حدود 8 درصد محدوده قانونی شهرهای استان را در بر می گیرد .

اسماعیل تبادار با اشاره به سیاستگذاری جدید دولت در راستای بازآفرینی پایدار پهنه های فرسوده که با هدف احداث مسکن و ایجاد فضاهای عمومی در دست اقدام است، گفت: در حال حاضر زمینی معادل 4500 متر مربع در بافت فرسوده میانی شهر شیراز واقع در محله آستانه شناسایی شده که به با دستور ریاست محترم جمهور عملیات احداث مسکن در این منطقه آغاز می شود . 

تبادار همچنین با اشاره اینکه بافت فرسوده شهر شیراز 1800 هکتار است که 360 هکتار آن را بافت تاریخی فرهنگی تشکیل می‌دهد،‌ گفت: 45 درصد بافت های فرسوده استان فارس متعلق به شهر شیراز است . 

وی گفت:  در حال حاضر در محلات تاریخی و فرسوده این شهر اقداماتی چون نوسازی- بهسازی و مرمت بافت های تاریخی در دست اقدام است .

استاندار فارس با بیان اینکه  1287 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در سه شهر شیراز، مرودشت و کازرون شناسایی شده است، افزود:  جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر در این مناطق سکونت دارند. وی  همچنین از تهیه و تصویب  طرح ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی در استان فارس خبر داد .

او همچنین گفت: احداث واحدهای مسکونی در بافت های ناکارآمد شهری که با لطف خداوند و همت دولت تدبیر و امید آغاز شده است باعث بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از تخریب منابع تجدید ناپذیر طبیعی می شود . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار