نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز گفت: سالهاست که خواسته یا ناخواسته نوع تصمیم گیری های سلیقه ای و بعضا جناحی متولیان باعث شده که سرمایه دار وارد شیراز نشود و تعداد زیادی از شهروندان ثروت خودشان را از شهر و حتی کشور خارج کنند.
کد خبر: ۵۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 10 February 2018


تابناک فارس به نقل از شیرازه:نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز مهمترین اولویت شورا و شهرداری در حوزه سیاستگذاری اقتصاد کلان شهرداری شیراز را آشتی سرمایه و سرمایه داران با شیراز دانست.

قاسم مقیمی با بیان اینکه سرمایه دار تنها در صورتی حاضر به سرمایه گذاری است که احساس امنیت داشته باشد، اظهار داشت: سالهاست که خواسته یا ناخواسته نوع تصمیم گیری های سلیقه ای و بعضا جناحی متولیان، نگاه های قومی و فرهنگی باعث شده که نه تنها سرمایه دار وارد شیراز نشود بلکه تعداد زیادی از شهروندان ثروت خودشان را از شهر و حتی کشور خارج کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه دار تمایل دارد خودش برای سرمایه اش تصمیم بگیرد، چرا باید شهرداری برای او تعیین تکلیف کند؟

رئیس کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا با اظهار اینکه اگر ما بخواهیم برای سرمایه گذار زمان و مکان مشخص و او را به بهانه عوارض و سهم خدمات دوساله سرکیسه کنیم نه تنها اصل سرمایه برایش باقی نمی ماند بلکه از بازگشت سرمایه که مهمترین هدف و حق طبیعی اوست هم سهمی نمی برد.

مقیمی عدم وجود امنیت و اعتماد میان شهرداری و سرمایه دار را نتیجه نکاتی که ذکر شد عنوان کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سالیان گذشته شهرداری نه تنها به درآمد ثابت و پایداری نرسید بلکه درآمدهایش بیش از نود درصد متکی به سهم خدمات و عوارض حاصل از جیب مردم بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا با اظهار اینکه شیراز شهری تجاری و اقتصادی نبوده و نباید اصراری در این زمینه باشد، بیان کرد: پتانسیل شیراز در زمینه های فرهنگی، ادبی، هنری و گردشگری است و با محوریت آن می توان شیراز را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی در انتها تصریح کرد: اولویت شورا و شهرداری تهیه بسته های سرمایه گذاری خرد و کلان با محاسبه نیازهای شهر و پایین بودن ریسک آنچه در حوزه استانی، ملی و بین المللی است تا شیراز به حداقل استانداردهای یک کلانشهر جهانی برسد.

لازم به ذکر است نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر در حالی از سرمایه گذاری داخلی و خارجی صحبت می کند که در بخشی از سخنان خود این کلانشهر را فاقد ظرفیت اقتصادی و تجاری می داند و اعتقاد دارد که در شیراز باید بر اساس محورهای فرهنگی، ادبی، هنری و گردشگری تلاش کرد تا به جایگاه واقعی خود برسد.

به نظر می رسد تمامی صاحبان قدرت در برهه مدیریتی شان خود را محور و راس در تشخیص جایگاه واقعی یک کلانشهر می دانند و هر کدام به جای تلاش درراستای بهبود وضعیت شهر صرفا به نقد دوره های قبلی خود می پردازد؛ امید است اعضای جدید شورای شهر و شهرداری بجای اینکه بیش از این به تضعیف تمامی فعالیت های افراد قبلی بپردازند به تصمیم گیری صحیح و اداره امور شهر بپردازن چرا که عملکردشان توسط مردم رصد می شود.

لازم است شهردار سابق و اعضای شورای چهارم شهر شیراز به شفاف سازی در خصوص انتقادهای موجود به عملکردهایشان پاسخگو باشند تا هم مردم متوجه عملکرد واقعی مسئولان باشند و هم اعضای شورا و شهردار بتوانند بجای انتقاهای مداوم و بی نتیجه به انجام وظیفه هایشان در شهر برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار