مردم بصیر و آگاه استان فارس و شهر شیراز بار دیگر با حضور گسترده خود در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۵۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 11 February 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مردم بصیر و آگاه استان فارس و شهر شیراز بار دیگر با حضور گسترده خود در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

راهپیمایی شیراز

همه آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان تا نشان دهند که انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی نیز هنوز در قلب ملت ایران جای دارد و با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها باز هم پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

مردم شیراز با سر دادن شعارهای « حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی»، « ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار»، « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر سازشکار»، « ملت ما بیداره از آمریکا بیزاره» انزجار خود را از استکبار و تجدید پیمان خود را با رهبری نشان دادند.

در میان همه کسانی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند، حضور مردی با لباس بلوچی نظرم را جلب کرد. شاه محمد باهو از چابهار برای درمان به شیراز آمده اما فرصت شرکت در راهپیمایی را از دست نداده است.

 

وقتی از او راجع به علت حضورش می‌پرسم، با لهجه زیبای چابهاری می‌گوید: از چَباهار ( چابهار) آمده‌ام. هر سال در چابهار در راهپیمایی شرکت می‌کنم اما امروز در شیراز هستم، برای همین آمده‌ام. ایران متعلق به همه ماست، شیراز و سیستان و چابهار ندارد. هرجا باشم در راهپیمایی شرکت می‌کنم البته همه اینها را با لهجه خودش می‌گوید.

شاه‌محمد درباره سیستان و بلوچستان قبل و بعد از انقلاب می‌گوید: سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب دیاری فراموش شده بود اما امروز خیلی خوب شده، همه امکانات رسیده هر چند باز هم در برخی از نقاط محرومیت وجود دارد.

 

بازار سلفی‌های دوستانه و خانوادگی نیز در راهپیمایی داغ است؛ خانواده 3 نفره‌ای که مشغول عکس انداختن هستند درباره‌ حضورشان می‌گویند آمده‌ایم که کسی به جای ما تصمیم نگیرد.

عبدالله سجادیان که با همسر و کودکش در راهپیمایی حضور دارد، می‌گوید: من هر سال در منطقه سیدان فارس در راهپیمایی شرکت می‌کردم اما پس از ازدواج 2 سال است که در شیراز ساکنم و در این 2 سال با خانواده کوچکم در راهپیمایی شرکت می‌کنم.

 

کشاورزی، همسر سجادیان که با کودک یک ساله خود در راهپیمایی شرکت کرده، درباره سختی حضور با وجود کودکش می‌گوید: این موضوع سخت‌تر از شرایطی نیست که رزمندگان دفاع مقدس داشتند، ما به شهدا مدیون هستیم.

مادر پیری که با 4 نوه خود در راهپیمایی شرکت کرده، می‌گوید: دختران و پسرانم به دلیل مشغله کاری در راهپیمایی حضور ندارند اما من هر سال با نوه‌هایم می‌آیم و از داستان‌های روزهای انقلاب برای آنها صحبت می‌کنم.

 

وی در گفته‌هایش به زمان جنگ اشاره می‌کند و می‌افزاید: هنوز بمب‌باران‌های زمان جنگ از خاطرم بیرون نرفته، هنوز تشییع شهدای اول انقلاب و جنگ را یادمان است برای همین در راهپیمایی شرکت می‌کنم تا امنیتی که امروز هست، پایدار بماند.

به گزارش تسنیم راهپیمایی 22 بهمن امسال در 76 نقطه استان فارس برگزار شد که در شیراز این مراسم با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار