رئیس مجلس شورای اسلامی:افت فرسوده وسیعی در استان فارس وجود دارد و این بافت باید به فضایی سالم تبدیل شود.
کد خبر: ۵۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 12 February 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:دکترعلی لاریجانی که به شیراز سفر کرده است، در آیین بهره برداری از ایستگاه جانبازان مترو شیراز اظهار داشت: باید به مسائل اقتصادی توجه کنیم تا سطح تولید و شتاب این حوزه نیز افزایش یابد، همچنین باید ساز و کار پیشرفت فراهم شود زیرا سرعت پیشرفت در سایر کشورها بسیار زیاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی مشکلات در کشور وجود دارد، مانند امور دیوانی سنگین که سبب شده تا حرکت در مسیر پیشرفت بطئی شود.

 

وی افزود: یکی از مشکلات کشور مسائل غیراقتصادی است که ذهن و فکر افراد را به کشمکش‌های سیاسی متوجه کرده و اذهان را از مسئله اصلی متفرق ساخته است بنابراین در موضوعات مهم تمرکز وجود ندارد این در حالی است که ملت این موضوعات را نمی‌خواهد بلکه مردم از مسئولان کار صادقانه می‌خواهند.

دکتر لاریجانی ضمن تبریک به مناسبت فعالیت‌هایی که در زمینه مترو شیراز انجام شده است، ادامه داد: نمایندگان استان فارس در مجلس مستمراً پیگیر مسائل استان هستند و باید توجه داشت که این استان مزیت‌ها و چالش‌هایی دارد و همه باید تلاش کنند تا با توجه به امکانات موجود اقدامات لازم انجام شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تصریح کرد: شیراز و استان فارس دارای جنبه تاریخی هستند و آستان مقدس شاهچراغ (ع) نیز در این استان وجود دارد، همچنین استان فارس دارای پیشینه تاریخی، ادبی و فکری است که جاذبه‌های توریستی را نیز دارد و اگر بتوانیم زیربنای آن را درست کنیم ارتقاء استان فارس محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مترو باید در شیراز گسترش یابد، گفت: مشاهده می‌شود که با علاقه در مترو شیراز کار شده و از فاینانس استفاده شده که کار عاقلانه‌ای است.

دکتر لاریجانی بیان کرد: اگر تضمین‌های لازم برای بازپرداخت به بانک‌ها وجود داشته باشد می‌توان از فاینانس استفاده کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تصویب کند، گفت: شهرداری‌ها باید مسیر را تعیین کنند تا با اقدامات مطمئن کار خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده شیراز حتماً باید تغییر کند و خانه‌های تاریخی آن باید حفظ شود، گفت: بافت فرسوده وسیعی در استان فارس وجود دارد و این بافت باید به فضایی سالم تبدیل شود.

دکتر لاریجانی افزود: در اطراف حرم می‌توان اقداماتی با کمک بخش خصوصی انجام شود تا بافت فرسوده تبدیل وضعیت شود.

 

وزارت نیرو باید طرح آمایش آب را تهیه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط آب در استان فارس قدری نگرانی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد، گفت: در سال‌های گذشته نیز وضعیت آب حال خوشی نداشته و باید مسیر دیگری را برای استان طراحی کنیم هر چند در کشور آمایش سرزمینی وجود ندارد ولی وزارت نیرو باید آمایش آب را تهیه کند زیرا باید زودتر به داد مسئله آب رسید.

وی با بیان اینکه آب در استان فارس از حداقل‌هایی برخوردار است که باید توصیه‌هایی را به بخش کشاورزی و صنعت داشته باشیم، تصریح کرد: تولیدات کشاورزی باید آب‌بری کمتری داشته باشند و سیستم گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار نیز می‌تواند شرایط مناسبی را ایجاد کند البته برای آبخیزداری نیز بودجه در نظر گرفته شده که با همه این شرایط باید تغییر نوع کشت و استفاده از محصولاتی که آب‌بری کمتری دارند جدی گرفته شود زیرا هر چه دیرتر اقدام شود برای استان نتایج نامطلوبی را به دنبال دارد و مسئله آب در استان فارس نیاز به اهتمام بیشتری دارد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه در صنعت نیز باید صنایعی مورد استفاده قرار گیرد که آب‌بری کمتری دارد، گفت: اگر از صنعت استان فارس غفلت شود با توجه به جمعیتی که در این استان وجود دارد به لحاظ بهره مندی اقتصادی مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است بر روی معادن تمرکز کنیم زیرا از این جهت در قانون برنامه ششم شورای استانی برای معادن دیده شده که امکان خوبی برای ارتقاء استان می‌تواند ایجاد کند.

وی ادامه داد: در استان فارس افراد سرمایه‌گذار می‌توانند به توسعه کمک کنند و باقی نیازهای مالی را نیز می‌توان از صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه استان فارس با توجه به مزیت‌هایی که دارد و در پیش داشتن برخی چالش‌ها ولی می‌توان صورت روشنی را برای آن تعیین کرد، گفت: استان فارس می‌تواند رونق بیشتری داشته باشد و مجلس نیز در این مسیر به این استان کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار