مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه در بخش مالیات مستقیم شاهد تحقق 75 درصدی تا پایان دی‌ماه 96 بوده‌ایم، گفت: تا پایان دي ماه امسال، در بخش ماليات بر ارزش افزوده 80 درصد و در مجموع 77 درصد سهمیه‌ی مالیاتی فارس محقق شده است.
کد خبر: ۵۶۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 13 February 2018

تابناک فارس به نقل از حافظ نیوز:محسن کاویانی با بیان اینکه طی 10 ماه منتهی به پایان دی، بالغ بر 3 هزار و 762 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس واریز شده است، ابراز امیدواری کرد که این مبلغ تا پایان سال افزایش یابد.
او از اعمال بخشودگی‌های جرائم مالیاتی قابل بخشش به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی فجر خبر داد و گفت: اختيارات بخشودگي 100 درصدی جرائم قابل بخشش آن دسته از مودياني كه مبادرت به پرداخت اصل بدهي مالياتي خود کنند، از 12 بهمن تا پايان سال 96 به معاونان و روسای اداره‌ی کل امور مالیاتی فارس تفویض شده است.
کاویانی گفت: فعالان اقتصادي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي و دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون خدمات كشوري، نظیر صرافي‌ها، بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در اجراي مواد (169) و (169) مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم و به منظور شفافيت فعاليت‌هاي اقتصادي و استقرار نظام يكپارچه اطلاعات مالياتي، موظفند تمام اطلاعات مربوط به معاملات خود (خريد و فروش هرگونه كالا و خدمات من جمله انواع ارز) و همچنين اطلاعات هويتي، عملكردي و دارايي اشخاص نظير اطلاعات مالي، پولي و اعتباري، معاملاتي، سرمايه‌ای و ملكي اشخاص حقيقي و حقوقي را در اختيار سازمان امور مالياتي كشور قرار دهند .
مديركل امور مالياتي استان فارس به تمام فعاليان بازار ارز توصيه كرد ضمن دريافت و كنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خريد و فروش) با صرافان، اسناد و مدارك مربوط به معامله را براي ارائه به اداره امور مالياتي، نزد خود محفوظ دارند .
كاوياني بر لزوم ترويج فرهنگ مالياتي در جامعه توسط اصحاب رسانه تاكيد و بيان كرد: اميدواريم روزي كشور به نقطه‌ای برسد كه نقش درآمد نفت در بودجه عمومي صفر و درآمد حاصل از ماليات جايگزين آن شود تا اقتصاد پوينده و پاينده در كشور محقق شود .
وي با بيان اينكه اگر كشور ما از لحاظ اقتصادي تقويت شود در برابر فشارهاي كشورهاي ديگر نيز مقاوم مي‌شود، گفت: اساس و پايه اقتصاد مقاومتي به پشتوانه نظام مالياتي كشور و اقتصاد مقاومتي اين است كه جوشش و درآمدزايي و توليد و غيره از درون كشور باشد .
کاویانی همچنین به اقدامات انجام شده در راستاي فرهنگسازي مالياتي توسط اداره كل مالياتي استان فارس اشاره و خاطر نشان كرد: بايد نگاه مردم به مقوله پرداخت ماليات تغيير كند، اگر مردم بدانند ماليات‌هاي پرداختی آنان در چه حوزه‌هایی هزينه مي‌شود در پرداخت ماليات مشاركت بيشتري خواهند داشت .
وي استفاده از ماليات براي فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای، پرداخت حقوق كاركنان دولت و غيره را از هزينه كردهاي ماليات در استان فارس برشمرد .
كاوياني با بيان اينكه تعامل با فعالان اقتصادي از سياست‌هاي مهم اداره امور مالياتي استان فارس است، گفت: اگر ميزان مالياتي كه براي مردم تعيين مي‌شود رقمي به حق باشد و مردم تحت فشار قرار نگيرند به طور حتم در افزايش ميزان مشاركت مردم تاثير بسزايي خواهد داشت، به همین دلیل در وصول ماليات‌ها با مردم مدارا مي‌شود .
مدير كل امور مالياتي استان فارس با بيان اينكه وصول مطالبات مالياتي به مشاركت تمام دستگاه‌ها نياز دارد، گفت: با اجراي طرح جامع مالياتي بخش بزرگي از مشكلات اين حوزه برطرف خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار