فرماندار مرودشت در جمع اعضای شورای اداری شهرستان گفت: مدیری که از خود برنامه نداشته باشد مدیر نیست و مدیر بودن صرفاً به پوشیدن کت‌وشلوار نشستن در اتاق خود نیست.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 February 2018

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: نخستین جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت با حضور پیکری فرماندار جدید این شهرستان و امام‌جمعه مرودشت و اعضای شورای اداری برگزار شد.

در این جلسه رهام پیکری فرماندار جدید مرودشت ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور و گسترده و همه‌جانبه مردم مرودشت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال تشکر و قدردانی کرد.

پیکری در ادامه افزود: به‌طورکلی با توجه به شرایط خشک‌سالی‌های اخیر یکی از اهداف و نگاه ویژه حقیر به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان جذب حداکثر توریسم و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم گردشگری با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی واداری شهرستان می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای اماکن تاریخی و فرهنگی به قدمت 2500 ساله می‌باشد ولی متأسفانه روی‌هم‌رفته 2500 نفر از وجود این اماکن در سطح شهرستان درآمد ندارند و این خود جای بسی نگرانی بوده تا با حداکثر توان از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را در جهت ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی داشته باشیم.

فرماندار مرودشت در خصوص صنعت شهرستان تصریح کرد: در کل استان فارس شهرستان مرودشت را به‌عنوان یک شهر صنعتی می‌شناسند درحالی‌که در شرایط فعلی به دلیل سو مدیریت وعدم برنامه‌ریزی مناسب و دلال‌بازی یک عده از سرمایه‌گذاران اکثر صنایع این شهرستان به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل درآمده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به‌طورکلی آنچه امروزه باعث عمده آسیب‌های اجتماعی متعدد در این شهرستان گردیده معضل بیکاری و اشتغال جوانان می‌باشد و مدیران اداری شهرستان باید با معرفی صنایع مولد جایگزین در جهت ایجاد اشتغال درآمدزایی حرکت نموده و در این مسیر نیز دست طلب ویاری به سمت سرمایه‌گذاران دراز می‌کنیم.

پیکری در خصوص بخش کشاورزی شهرستان بیان داشت: با توجه به شرایط خشک‌سالی‌های اخیر کشاورزان ما باید بدانند که کشاورزی کردن به هر قیمتی نه‌تنها مزایای نداشته بلکه نوعاً باعث از بین رفتن منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی گردیده به‌طوری‌که آبی برای نسل آینده باقی نخواهد گذاشت.

وی افزود: عمدتاً کشاورزان ما باید از سمت کشاورزی سنتی به‌سوی کشاورزی صنعتی و شیوه‌های مدرن آبیاری نوین گام بردارند.

نماینده عالی دولت در مرودشت تصریح کرد: مجموعه مدیران شهرستان تحت عنوان شورای اداری همواره باید در جهت مطالبات مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند و با رایزنی‌های متعدد در این زمینه گام بردارند.

پیکری افزود: مدیر بودن صرفاً به پوشیدن کت‌وشلوار و نشستن در اتاق اداری خود نیست بلکه مدیران دستگاه‌های اداری باید در جهت مطالبات مردمی و اخذ اعتبارات پاشنه درب اتاق مدیران کل خود را از پاشنه بیرون آورند.

فرماندار مرودشت خاطرنشان کرد: مدیری که هیچ‌گونه برنامه‌ریزی و نقشه راه از خود نداشته باشد مدیر نیست زیرا در سیستم مدیریت باید همواره با ترسیم افق‌های کوتاه و میان و بلندمدت در جهت حل مشکلات مردم گام برداشته شود.

پیکری تمامی مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان را موظف کرد تا یک نسخه از برنامه‌های کاری خود برای سال 1397 را حداکثر تا 20 اسفندماه تحویل فرمانداری دهند.

وی ادامه داد: جلسات شورای اداری صرفاً به‌عنوان یک مراسم تشریفاتی نباید باشد و ماهانه هر یک از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان گزارش عملکرد و کارهای صورت گرفته خود را در این جلسه ارائه نمایند.

فرماندار مرودشت ضمن تأکید فراوان به رعایت نظم و انضباط کاری از سوی مدیران چه از بابت حضور خود در محیط کاروجلسات اداری عرضه داشت: هیچ مدیری در دوران خدمت خود حق خاموش کردن و یا پاسخ ندادن گوشی تلفن همراه خود در هر ساعت از شبانه‌روز را نداشته و چنانچه هرکدام از مدیران دستگاه‌های اداری قصد مأموریت و یا مرخصی داشته باید یک نسخه از فرم‌های مربوطه در فرمانداری ثبت گردد.

پیکری در خصوص نصب و راه‌اندازی شبکه دولت تحت عنوان ADCL تمام دستگاه‌های اداری را تا 15 اسفندماه موظف به نصب این شبکه نمود.

پیکری همچنین ضمن تشکر از فعالیت‌های سمن‌های مردم‌نهاد از دستگاه‌های اداری شهرستان تقاضا نمود تا با تمام توان این سمن‌ها را حمایت نموده و ضمن فرهنگ‌سازی آن در جهت مردم محور بودن امورات گام بردارند.

فرماندار مرودشت افزود: با زور و چماق و خشونت نمی‌توان امنیت ایجاد نمود بلکه امنیت باید مردم محور بوده و در اين زمینه نیز فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد.

پیکری همچنین با توجه به اغتشاشات اخیر در سطح جامعه و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی همچون ری استارت از مدیران تقاضا داشت که در جهت حفظ امنیت بیشتر از حفاظت فیزیکی مناسب و دوربین‌های مداربسته و پایش تصاویر در ادارات خود استفاده نموده و از خودروهای اداری به‌هیچ‌عنوان در ساعات غیر اداری استفاده شخصی نداشته باشند.

پیکری در ادامه از دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان تقاضا داشت به‌دوراز هرگونه جناح‌بندی‌های حزبی و سیاسی از ایجاد تفرقه و اختلاف بین خود پرهیز نموده و در جهت مطالبات مردم و حل مشکلات آنان و رضایت حداکثری مردم با تمام توان گام بردارند.

وی از عدم حضور یک عده از مدیران در مراسم غبارروبی قبور مطهر شهدا نیز گلایه نمود و افزود: تمام آنچه امروزه به‌عنوان پست و میز و صندلی در اختیار ما قرار دارد همگی از وجود همین شهدا می‌باشد و در جهت پاسخ به مطالبات مردم باید نهایت توان خود را بکار بسته تا با روی گشاده و باز پاسخ گوی آنان باشیم.

در ادامه مراسم نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی آقائی امام‌جمعه مرودشت از تشویق مدیران برتر دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان در بین الصلاتین نماز جمعه خبر داد.

آقائی مبنای تشویق مدیران برتر شهرستان را عملکرد آنان در جهت تحقق عینی شعار سال و تکریم ارباب‌رجوع به نحو شایسته به‌دوراز هرگونه گرایش فکری و سیاسی ابراز نمود.

خطیب جمعه مرودشت تریبون نماز جمعه را به‌عنوان یک ابزار در جهت خدمت به‌نظام و انقلاب دانست و افزود: در بحث مشکلات موجود و نواقص در بین برخی از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان به‌صورت محرمانه به آنان تذکراتی داده خواهد شد و هرگز از این تریبون در جهت تخریب شخصی استفاده نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار