استاندار فارس گفت:یکی از موضوعات گردشگری آسان سازی مسافرت هاست و اولین قطار گردشگری به سمت اصفهان و یزد راه اندازی کردیم و امیدواریم بتوانیم این تعداد را توسعه دهیم.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 15 February 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس در نشست هماهنگی خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: در روزهای اخیر شاهد سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و علی رغم اینکه تبلیغات فراگیری در سطح دنیا بر این اساس بود که نگاه مردم و پشتیبانی از انقلاب کم رنگ شده باشد، اما حضور در راهپیمایی 22 بهمن مردم نشان دادند، این مردم سخت وفادار انقلاب هستند و اساس انقلاب هم بر حضور مردم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه «استقلال و آزادی» و همچنین توجه به نظام سیاسی مردم سالار دینی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: رسانه ها گواهی دادند این باشکوه ترین حضور مردمی در روز 22 بهمن بوده است.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی خودش با ناملایمات زیادی مواجه بوده است، اضافه کرد: ثابت شد که ادعاهایی که در رابطه به انرژی هسته ای به ایران نسبت می دادند، صحیح نبوده و جمهوری اسلامی تنها از دانش روز استفاده کرده است.

 

نماینده عالی دولت «تدبیر و امید» در فارس با یادآوری این مطلب که در برجام ایران ثابت کرد ایران اهل گفتگو با جهان است و بعد از این مذاکره که به تجمیع عقلانیت دنیا رسید، بازهم آنانی که مدعی حقوق بشر هستند، بدقولی از خود نشان دادند، اظهار داشت: ما تا زمانی که دیگران عهد شکنی نکنند، ما بر آن عهد ایستاده ایم و علی رغم این تنگناهای موجود توسعه در کشور شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از کشورهای برجسته ایست که با کمترین مجال بیشترین توسعه را داشته است، افزود: فارس یکی از استان های پهناور کشور است و این استان را به عنوان یک ایران کوچک نامبرده می شود.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فارس 10 درصد مواد غذایی کشور را تامین می کند، البته خشکسالی های پی در پی باعث نشده که ما رتبه اول کشور در خصوص کشاورزی را از دست بدهیم، اضافه کرد: تعداد سدهای مختلف که هنوز به بهره برداری نرسیده است در صورت افتتاح می تواند آب بخش های مختلف را تامین کند و همچنین در منطقه ویژه لامرد از آب دریا ارتزاق می کند، ما نگاه جدی به موضوع کارشناسی آب داریم و باید سندی برای مدیریت آب تدوین شود.

 

مهندس تبادار با یادآوری این مطلب که حمل و نقل جاده ای یکی از مهمترین برنامه های ماست، اظهار داشت: ایجاد 600 کیلومتر بزرگ راه در برنامه ماست و چند آزاد راه در دستورکار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم حمل و نقل جاده ای را در فارس توسعه دهیم.

 

وی با یادآوری این مطلب که 90 درصد خاک نسوز کشور در فارس است، اضافه کرد: این یکی از مهمترین داشته های استان فارس است.

 

تبادار با اشاره به اینکه اگر خط ریلی به کانون های بار وصل نشود، مقرون به صرفه نیست، اضافه کرد: خط ریلی اقلید – یزد، فاصله زمانی تا مشهد را به 18 ساعت تقلیل می دهد که سال آینده احداث این خط ریلی به پایان می رسد.

 

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که سال آینده احداث خط ریلی شیراز – بوشهر آغاز می شود، اظهار داشت: ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز با 20 هزار مترمربع فضا و 6 ایرویج شیراز را به عنوان هاب منطقه ای تبدیل می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم می تواند حمل و نقل هوایی زمینه برجسته ای برای ما فراهم کند، افزود: یکی از موضوعات گردشگری آسان سازی مسافرت هاست و اولین قطار گردشگری به سمت اصفهان و یزد راه اندازی کردیم و امیدواریم بتوانیم این تعداد را توسعه دهیم.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه کشاورزی و صنعت باعث کارآفرینی و اشتغال است که بالاتر و مهمترین آن، مبحث گردشگری است، اظهار داشت: زمینه و فراهم سازی هتل را در شهرها و حتی در روستاها فراهم کرده ایم که زمینه اقامت گردشگر را فراهم کردیم که در روستاها بوم گردی نام گرفته است.

 

تبادار با اشاره به اینکه در سال 96 تاکنون چهار و نیم میلون نفر گردشگر داشتیم که 350 هزار نفر آن خارجی بوده است، افزود: این رقم خوبی است ولی به دنبال بهتر از آن هستیم.

 

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که شهر سلامت در فضایی به وسعت هشت هزار و 500 هکتار با بیش از هشت میلیارد دلار در راستای توریست سلامت راه اندازی خواهد شد، گفت: 430 میلیون دلار اولین قدم برای فاز یک از طرف یک شرکت چینی ارائه شد.

 

وی با اشاره به اینکه 910 میلیون دلار در سال جاری جلب و جذب سرمایه گذار را داشتیم، اضافه کرد: قابلیت های استان برجسته و مجال سرمایه گذاری فراهم شده است.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه با هماهنگی و همسویی و با فراهم کردن تسهیلات نوید فعال کردن بخش خصوصی در فارس ملموس است، اظهار داشت: دولت باید فضا را برای سرمایه گذار ایجاد کند و بخش خصوصی باید میدان دار فعالیت اقتصادی باشد.

 

تبادار با تاکید بر اینکه شیراز یکی از جاهایی است مامن و جایگاه آرام برای افاغنه هست، اضافه کرد: در خصوص خواهرخواندگی شیراز و هرات افغانستان اطلاع دقیقی ندارم.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس هم با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی سازمان برنامه ریزی، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه دستاوردهای نظام خبرنگاران رسانه های خارجی به استان های مختلفی دعوت شدند، گفت: استان های خوزستان، فارس و کرمان میزبان خبرنگاران خارجی هستند و مقرر شد میزبان نماینده هفت خبرگزاری بین المللی و اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه از سه پروژه ویژه بازدید میدانی به عمل آوردند، اظهار داشت: بسته های متعددی مشتمل بر بخش های مختلف استان، به این رسانه ها ارائه شده است و ظرفیت های متعدد استان را به آنان معرفی کردیم.

 

تاجگردون گفت: اصحاب رسانه های خارجی از خط یک و عملیات اجرایی خط 2 مترو شیراز و همچنین ورزشگاه بزرگ «پارس» بازدید کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار