عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:عربستان برای فرار از مسئولیت نسبت به پرداخت دیه شهدای منا توجهی ندارد، حال آنکه بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی بیش از این حد و بازی با عواطف مردم نه تنها روح خانواده شهدا را آزرده می‌کند بلکه موجب اتخاذ تصمیم و برخوردی قاطع از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 15 February 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری دریافت دیه قربانیان حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا در حج سال 1394 و امتناع عربستان از پرداخت دیه شهدای منا، گفت: عربستان سعودی نسبت به قواعد و قوانین بین‌المللی پایبند نیست و از سوی دیگر کشورهایی حامی سعودی‌ها نیز به دلیل گرفتن پول از این رژیم، مشکل خود را در جوامع بین‌الملل حل کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری کشتار و جنگ و خونریزی سعودی‌ها در یمن، تصریح کرد: بان‌کی‌مون در این خصوص اعلام کرد که گزارش جنایت عربستان در یمن به دلیل پولی که پرداخت کردند، در سازمان ملل مطرح نشد. در واقع سعودی‌ها به پشتوانه آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و با تکیه به منابع مالی خود به دنبال قلدری هستند.

وی افزود: پول سعودی‌ها دهان مجامع بین‌المللی و حقوقی را بسته است اما باید بدانند که این موضوع مانع تلاش جمهوری اسلامی نخواهد شد، عربستان با پرداخت دیه تخلفات خود در حادثه منا را می‌پذیرند لذا به جهت فرار از این موضوع از پرداخت دیه امتناع می‌ورزند.

جمالی نوبندگانی معتقد است: عربستان برای فرار از مسئولیت نسبت به پرداخت دیه شهدای منا توجهی ندارد، حال آنکه بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی بیش از این حد و بازی با عواطف مردم نه تنها روح خانواده شهدا را آزرده می‌کند بلکه موجب اتخاذ تصمیم و برخوردی قاطع از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند جمهوری اسلامی هم‌اکنون روابط دیپلماتیک قوی با عربستان ندارد اما برای پیگیری حق خود و دریافت دیه قربانیان از هر روش حقوقی استفاده خواهد کرد.

 دولتمردان سعودی از پرداخت دیه قربانیان حادثه جرثقیل در مسجدالحرام خبر داده‌اند و اذعان داشتند که درباره شهدای فاجعه منا پرداخت دیه ندارند زیرا این حادثه ناشی از بی‌احتیاطی خود زائران بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار