عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت:دولت باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشد، تاکید کرد: مجلس باید قوانینی نه برای یک سال بلکه برای همیشه در راستای موظف کردن تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در قبال آموزش و پرورش تصویب کند.
کد خبر: ۵۶۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 17 February 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:کوروش کرم‌پور حقیقی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز در مدارس دولتی برای سال 97، گفت: اگر می‌خواهیم کشور به پویایی و توسعه برسد باید به آموزش و پرورش توجه ویژه کرد چراکه استقلال، توسعه و عمران به موفقیت آموزش و پرورش بستگی دارد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای داشتن دانشمند و نخبه در کشور باید ابتدا آموزش و پرورش غنی و توسعه یافته‌ای داشته باشیم، ادامه داد: امیدوارم آموزش و پرورش به مرحله‌ای از توسعه برسد که دیگر نیازی به کمک‌ها و بخشودگی‌ای صدقه‌محور نباشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشد، تاکید کرد: مجلس باید قوانینی نه برای یک سال بلکه برای همیشه در راستای موظف کردن تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در قبال آموزش و پرورش تصویب کند.

کرم‌پور حقیقی با بیان اینکه در سال‌های گذشته عدم پرداخت این قبیل هزینه‌ها برای مدیران مدارس و دانش‌آموزان مشکلاتی را به وجود آورد تا جایی که تمرکز آن‌ها نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که با درآمد فعلی، توان ارائه خدمات آموزشی را نیز از دست داده لذا پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز برای آن غیرممکن است به همین دلیل خذف این دست از هزینه‌های مدارس ضروری بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه بیش از 97 درصد بودجه آموزش و پرورش خرج حقوق پرسنل می‌شود، افزود: آیا آموزش و پرورش باید با 3 درصد باقی مانده کارهای عمرانی، بازسازی، آموزشی، تربیتی و... را متحمل شده و پول آب و برق و گاز را نیز بپردازد؟/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار