امروز خبرنگار این پایگاه خبری به مراجع قضائی احضار شد و متاسفانه مطلع شدیم که خبرنگار ما بازداشت و تحویل نهاد‌های اطلاعاتی شده است. تاکنون بار‌ها و بار‌ها خبرنگار خبرنورآباد توبیخ و به مراجع قضائی احضار شده است، اما این برای اولین بار است که رسما بازدداشت شده و تحویل مقامات اطلاعاتی شده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 17 February 2018

تابناک فارس به نقل از خبرنور آباد: هفته گذشته در پی احضار دستگاه قضایی شهرستان ممسنی، خبرنگار خبر نورآباد جهت پاره‌ای توضیحات به دادسرا احضار شد. خبرنگار ما در موضوعات خبری مسئولیتی نداشته، ولی به نمایندگی از مدیریت این پایگاه خبری در دادسرا حاضر و توضیحات لازم در خصوص دلیل انتشار اخبار را اعلام کرد.

بر اساس درخواست مسئولان سپاه و مراجع قانونی در پایان دادن به موضوع مورد نظر، و بر اساس التزام این پایگاه خبری به قانون و همکاری با نهاد‌های رسمی علیرغم توهین و تهمت‌های فراوان، اما هیچ خبر جدیدی در این خصوص منتشر نکرد تا به دستورات مقامات قضائی پایبند بوده باشیم.

با این وجود دوباره امروز خبرنگار این پایگاه خبری به مراجع قضائی احضار شد و متاسفانه مطلع شدیم که خبرنگار ما بازداشت و تحویل نهاد‌های اطلاعاتی شده است. تاکنون بار‌ها و بار‌ها خبرنگار خبرنورآباد توبیخ و به مراجع قضائی احضار شده است، اما این برای اولین بار است که رسما بازداشت شده و تحویل مقامات اطلاعاتی شده است.

خبر نورآباد اولین وب سایتی است که به صورت رسمی و با مجوز‌های قانونی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در شهرستان ممسنی و رستم فعالیت دارد وتاکنون توانسته است در فضای باز مطبوعاتی این منطقه و با حمایت‌های مسئولان شهرستان آزادانه به فعالیت مطبوعاتی بپردازد.

با انکه در قانون تاکید شده است که مدیرمسئول پایگاه‌های خبری مسئولیت نشر اخبار را دارند، ولی خبرنگار ما نیز تمام همکاری با نهاد‌های قانونی را داشته تا با تعامل با دستگاه‌های مختلف به رسالت حرفه‌ای خود بپردازیم.

به نظر می‌رسد از انتشار دهندگان اولیه اخبار و افراد مختلفی که در این خصوص در یک هفته گذشته از هر فضا و قدرتی برای تاختن بر این رسانه استفاده کرده اند هیچ کدام پیگیری قضائی و اطلاعاتی نشده و تنها خبرنگار این رسانه بازدداشت شده است که البته امیدواریم هیچ کدام پیگیری قضائی نگردند چراکه معتقد به بسته شدن فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای نیستیم.

خبرنورآباد ضمن التزام به قانون اساسی و با تکیه بر تعامل با ارگان‌ها و نهاد‌های قانونی و قدرت در ممسنی، همچنان پیگیر آزادی خبرنگار در بند خود بوده که بر اساس آخرین پیگیری‌ها بعد از انتقال وی به اداره اگاهی و انگشت نگاری، فعلا در بازدداشت اطلاعات می‌باشدخبرنورآباد ضمن التزام به قانون اساسی و با تکیه بر تعامل با ارگان ها و نهادهای قانونی و قدرت در ممسنی، همچنان پیگیر آزادی خبرنگار در بند خود بوده و آخرین پیگیری ها نشان می دهد وی بعد از انتقال به اداره اگاهی و انگشت نگاری، فعلا در بازداشت اطلاعات می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار