هشدار پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد؛
پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد شگرد جدید کلاهبرداران پیامکی و تلفنی هشدار داد.
کد خبر: ۵۶۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 17 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، با توجه به هشدارهای گسترده درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و تماس تلفنی ولی متاسفانه باز شاهد کلاهبرداری‌ها در این زمینه هستیم. 

درچند مدت اخیر، کلاهبرداران شگرد جدیدی برای فریب افراد طرح ریزی کرده اند که متاسفانه ضعف آگاهی برخی از شهروندان، فرصت ارتکاب جرم را برای آنان فراهم کرده است.

کلاهبرداران تلفنی اغلب باچرب زبانی و نیرنگ، اعتماد مخاطب را به خود جلب و با بیان اینکه در مسابقات تلویزیونی، رادیوئی و... برنده شده اند، شخص را به جلو دستگاه عابربانک کشانده و با ترفندهای خاصی حساب وی را خالی می کنند. 

نوع جدیدکلاهبرداری پیامکی شایع شده که پیامکهای با اشتباه تایپی و غلط املایی به گوشی افراد ارسال می شود و خود را عشایر چادرنشین معرفی میکنند که دنبال گوسفندان خود بودم و 2 هزار سکه و دوتا مجسمه پیدا کردم و مخاطب را به مقدسات قسم می دهند و افرادی فریب سادگی ساختگی شخص راخورده و مورد کلاهبرداری قرار می گیرند. 

علیرغمانعکاس کلاهبرداری ها در رسانه های خبری که مهمترین دستاورد آن عبرت آموزیست ،اما متاسفانه عدم هوشیاری برخی افراد همچنان قربانی گرفته و کلاهبرداران را به مقصود خود می رساند.

((خـــــــبرنگار سید مصطفی گنجی))

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار