رئیس هیات مدیره تشکل صادرات خدمات فنی مهندسی استان فارس گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود درکشور و فارس، در صورت حمایت دولت از صادرات، پیش بینی می شود که میزان صادرات استان در بخش خدمات فنی مهندسی در چشم انداز 1404 به یک میلیارد دلار برسد.
کد خبر: ۵۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 18 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید مرتضی سیف زاده، در سمینار صادرات کالا و خدمات مهندسی و ارایه ظرفیت های صادرات کالا به گرجستان و کشورهای همجوار در شیراز افزود: از جمله قابلیت هایی که استان فارس در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی از آن بهره مند است می توان به سازمان نظام مهندسی، شهرک های صنعتی، کارخانه ها، انجمن انبوه سازان، انجمن پیمانکاران و مشاوران و رشته های صنعتی اشاره کرد.
وی ادامه داد: ضروری است زمینه های صادرات خدمات فنی مهندسی این استان در بخش های ساختمان، کارخانه ها، انتقال دانش فنی، صنایع، فناوری اطلاعات، برق و تاسیسات برقی و مهندسی کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
سیف زاده بیان کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود درکشور و فارس، در صورت حمایت دولت از صادرات، پیش بینی می شود که میزان صادرات استان در بخش خدمات فنی مهندسی در چشم انداز 1404 به یک میلیارد دلار برسد.
او گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، سوریه، آسیای میانه و آفریقا بازارهای هدف خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی استان فارس هستند.
سیف زاده افزود: ما در تشکل صادرات خدمات فنی مهندسی فارس با در نظر گرفتن راهبردهای توسعه، برنامه های مشخصی را با توجه به امکانات، فرصت ها و تهدیدها برای رشد و توسعه صادرات این استان در بخش خدمات فنی و مهندسی تدوین کرده ایم.
وی، در مورد عدم موفقیت فارس در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی، بیان داشت: ما این موضوع را مورد آسیب شناسایی قرار دادیم و مشخص شد مواردی همچون عدم آشنایی با بازارهای جهانی و استانداردهای موجود در این زمینه، عدم آشنایی با مذاکرات بین المللی و همچنین توانایی محدود در سایر زبان ها از دلایل اصلی عدم رشد و توسعه استان در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی است.

** گرجستان، بازار مناسبی برای تجار و بازرگانانی ایرانی است
مشاور تجاری و سرمایه گذاری در گرجستان و نماینده رسمی منطقه آزاد صنعتی پوتی این کشور نیز در این سمینار اظهار کرد: گرجستان، از شرایط مناسبی در توسعه و تجارت برخوردار است و می تواند بازار مناسبی برای تجار، بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی باشد.
امیر حسن شاکری افزود: از جمله فرصت های سرمایه گذاری کشور گرجستان می توان به پرورش ماهی، گاو، گوسفند، احداث گلخانه، کاشت محصولات کشاورزی، طراحی و نوسازی فضاهای داخلی آپارتمان، صنعت شیشه، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنعت رنگ و مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری اشاره کرد.
وی، با اشاره به اینکه راه اندازی کسب و کار و حضور موفق در هر بازار صادراتی نیازمند تحلیل مناسب از شرایط آن کشور است، گفت: صادرات به کشور گرجستان ظرفیتی مناسب برای حضور بازرگانان ما در بازار کشورهای روس زبان و اتحادیه اروپاست.
او بیان داشت: علاقه مندان به سرمایه گذاری در کشور گرجستان باید به مواردی از جمله شفافیت، قانونمندی و حساسیت نسبت به تخلفات مالی، عدم وجود بانک ایرانی و لزوم انجام مراحل اداری برای تاسیس و ثبت شرکت توجه کنند.
کشور گرجستان به مرکزیت تفلیس در منطقه قفقاز اوراسیا واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار