رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز در مورد وضعیت بازار فروش پوشاک، می‌گوید: قبلا می‌گفتیم «کسادی بازار» الان باید بگوییم «نبودن بازار»، زیرا اصلا فروشی وجود ندارد، عرضه در بازار زیاد شده اما تقاضا کم است.
کد خبر: ۵۶۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 20 February 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: چرخی در مراکز خرید می‌زنم شلوغی بازار با روزهای دیگر فرقی ندارد ظاهرا هنوز تب و تاب خرید شب عید شروع نشده است، هنوز برچسب‌های فروش فوق‌العاده زمستان روی ویترین برخی از مغازه‌ها وجود دارد.

یکی از فروشندگان با گلایه از کسادی بازار می‌گوید: پوشاک زمستان روی دستمان مانده است، شیراز امسال زمستان نداشت و بیشتر مردم تمایلی برای خرید پوشاک زمستان نداشتند ما هم مجبور شدیم برای پاس شدن چک‌هایمان فوش فوق‌العاده بگذاریم.

یکی دیگر از فروشندگان می‌گوید: چند تا از مغازه‌های بغلی ما به دلیل رکورد و کسادی بازار مجبور به بستن مغازه شده‌اند چون حتی به اندازه پول اجاره مغازه هم فروش نداشتند و اگر همینطور پیش رود ما هم بعد از 15 سال کار کردن در صنف پوشاک مجبوریم سراغ کار دیگری برویم.

یکی از فروشندگان پوشاک مردانه با بیان اینکه پوشاک بیشتر در شروع مدارس و نوروز فروش بیشتری دارد با ناراحتی می‌گوید: کل هفته گذشته فروش مغازه من 155 هزار تومن بوده، حالا چشم امیدم به خرید نوروزی مردم است شاید دخل و خرجم به هم بخورد.

یکی دیگر از فروشندگان با بیان اینکه مردم دیگر مثل قبل تمایلی به خرید لباس شب عید ندارند و بیشتر مایحتاج خود قبل از عید خریداری می‌کنند، می‌گوید: در ایام باقی‌مانده به شب عید بازار شلوغ می‌شود اما متاسفانه همه آنها خریدار نیستند و عده‌ای فقط برای پاساژگردی و بازارگردی به خیابان آمده‌اند.

ابطال 1045 پروانه کسب فروش پوشاک در شیراز

خدابخش رضایی، رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز،در مورد وضعیت بازار فروش پوشاک می‌گوید: قبلا می‌گفتیم «کسادی بازار» الان باید بگوییم «نبودن بازار»، زیرا اصلا فروشی وجود ندارد، عرضه در بازار زیاد شده اما تقاضا کم است.

وی با بیان اینکه به دلیل کسادی بازار امسال در صنف فروشندگان پوشاک شیراز 1045 پروانه باطل شده است، می‌افزاید: افراد جوانی با سرمایه‌ پدر و مادر و یا سرمایه‌ای که با شراکت چند دوست با هم جمع می‌کنند وارد بازار پوشاک می‌شوند اما وقتی می‌بینند فروشی وجود ندارد و از عهده هزینه‌های جاری مغازه هم بر‌نمی‌آیند مجبور می‌شوند پروانه کسب خود را باطل کنند.

10 برابر نیاز بازار فروشگاه پوشاک وجود دارد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز 10 برابر نیاز بازار فروشگاه عرضه پوشاک وجود دارد و همین امر توازن عرضه و تقاضا را به هم زده است.

رضایی با بیان اینکه از یک ماه پیش به مغازه‌ها مجوز فروش فوق‌العاده داده شده است و آخرین روز بهمن‌ماه مهلت فروش فوق‌العاده پایان می‌یابد، می‌گوید: بازار پوشاک فصلی است و از آنجا که عرضه زیاد است و مدهای موجود در بازار مدام در حال تغییر است فروشندگان مجبور هستند که اجناس خود را در آخر فصل با تخفیف ارائه کنند تا حداقل سرمایه خودشان بازگردد و جنس‌هایشان روی دست‌شان نماند.

پوشاک شب عید گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با اعتقاد بر اینکه نوسانات بازار ارز مقطعی است و تاثیر زیادی برای بازار پوشاک شب عید نخواهد گذاشت، می‌گوید: پیش‌بینی ما این است که در ایام باقی‌مانده به شب عید، تورم و گرانی نداشته باشیم.

وی می‌افزاید: فروشندگان پوشاک مجاز هستند که هر جنسی را 22 درصد بیشتر از قیمت فاکتور خرید به مشتری ارائه دهند که آن 22 درصد هم بابت سود و هزینه است که سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین کرده و اگر فروشنده‌ای بیشتر از این از مشتری سود دریافت کند تخلف کرده است.

رضایی با بیان اینکه اکیپ‌های کمیسیون بازرسی اتحادیه فروشندگان پوشاک از روز چهارشنبه 2 اسفندماه نظارت خود را بر بازار برای کنترل قیمت‌ها، نصب اتیکت بر روی اجناس و غیره آغاز می‌کنند، افزود: همشهریان عزیز در صورت هرگونه تخلف با شماره 32340000 در تماس باشند تا بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف به سرعت رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار