امام جمعه‌ی شیراز:به موضوع بودجه و ادامه‌ی بررسی آن در مجلس و دولت اشاره و به مسئولان توصیه کرد که در این بحث به اقتصاد مقاومتی توجه داشته و از اصول و پایه‌های اقتصاد مقاومتی غفلت نکنند.
کد خبر: ۵۷۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 24 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه  شیراز با تصریح اینکه این اصول در حرمت انبیا و پیامبران وجود داشته و هیچ حکومتی نیامنده مگر اینکه این اصل در آن رعایت شده است،‌ گفت: نگهداری این اصل بر عهده‌ی حکومت و نخبگان جامعه است و گردانندگان امور باید این اعتماد را حفظ کنند.

وی با تأکید بر این‌که حفظ اعتماد مردم به اشکال مختلف باید دنبال شود، رسیدگی به زندگی مردم، ترمیم اعتقادات آنان و پرهیز از دعوای بی مورد و بی جا با مردم را از راه‌های حفظ این اعتماد دانست.

خطیب جمعه‌ی شیراز با بیان اینکه منافقان،‌ بدگویان و عناصر مختلف همواره به فکر این بوده و هستند که رابطه‌ی مردم و حکومت را قطع کرده و کاری کنند مردم از حکومت جدا شوند، گفت: این موضوع امروز در سیاست‌های نفوذی آمریکا وجود دارد و در گذشته تاریخ هم چنین بوده است.

ایمانی با اشاره به آیاتی از کلام خداوند در خصوص ویژگی جهنمیان، یکی از تأثیرگذار و خطرناک‌ترین این ویژگی‌ها را همراهی با اراذل و اوباش و انجام کارهایی که دیگران آن را انجام می‌دهند بدون توجه به اثرات آن دانست و این موضوع را خطری برای جامعه اسلامی از گذشته تاکنون برشمرد.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: این‌که در اسلام به تهمت، غیبت، سوء ظن و ... توجه و در مورد آن‌ها بحث شده این است که این موضوعات نظام جامعه را بر هم می‌زند و جامعه را از انسجام خارج کرده و به سمت بی بند و باری سوق می‌دهد.

ایمانی در ادامه با اشاره به رخ‌دادهای شب شهادت حضرت فاطمه‌(س) در خیابان پاسداران تهران، گفت: ظاهر این حادثه کار دراویش بود اما این یک روی سکه به شمار می‌رود، عده‌ای منافق هستند که در چنین حوادثی حضور دارند، عده‌ای که نمی‌خواهند کشور دارای امنیت باشد و هر روز بهانه‌ای در می‌آورند و بلوایی برپا می‌کنند که این امنیت و آرامش را از بین ببرند.

او با تأکید بر ضرورت محاکمه و مجازان عاملان ایجاد بلوا و شهادت نیروهای انتظامی و بسیجی، گفت: این افراد دل مومنان را شکستند و خانواده‌ها را به وحشت انداختند پس باید مجازات شوند و شکی در آن نیست.

خطیب جمعه‌ی شیراز ادامه داد: نکته دوم این‌که باید عمق قضیه برای مردم توضیح داده شده و تشریح شود، باید نقش منافقان و آمریکا در این ماجرا را بازگو کرد و نکته سوم این‌که باید از شهدای این حادثه تجلیل شود، این افراد شهدای امنیت شهری هستند.

او با تاکید بر لزوم قدردانی از نیروی انتظامی که با برنامه‌ریزی چنین حرکتی را جمع کرد، گفت: در هر صورت این حرکت، حرکتی نیست که ساده از آن عبور کنیم، مسئولان باید با دقت این مسائل را مورد توجه قرار دهند.

ایمانی با اشاره به حادثه سقوط هواپیما در هفته‌ی گذشته، به بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت گفت.

خطیب جمعه‌ی شیراز همچنین به موضوع بودجه و ادامه‌ی بررسی آن در مجلس و دولت اشاره و به مسئولان توصیه کرد که در این بحث به اقتصاد مقاومتی توجه داشته و از اصول و پایه‌های اقتصاد مقاومتی غفلت نکنند.

ایمانی یادآور شد: به مسئولان تذکر می‌دهم که ما محرومانی داریم که نه عضو کمیته‌ی امداد هستند نه بهزیستی اما واقعاً محروم هستند، باید به این افراد رسیدگی شود، باید فضای آرامش و راحتی را از طریق اشتغال ول شغل‌های سبک، برای این افراد فراهم کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار