امام جمعه کازرون گفت: ضد انقلاب‌ها برای ایجاد التهاب در جامعه پشت قضیه دراویش هستند که این دهن کجی به مقدسات و اموال مردم است.
کد خبر: ۵۷۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 24 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر با اشاره به ۸ اسفند و روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش مسئله بسیار مهمی است.

وی پرورش را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش و مقدم بر آموزش دانست و گفت: آموزش از راه دور نیز ممکن بوده اما پرورش نیازمند الگو است.

امام جمعه کازرون با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش افزود: کار پرورشی احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد که البته اعتبار مناسبی تخصیص داده نمی‌شود.

خرسند اضافه کرد: بارها گفتیم که دولت و مجلس، جلو تشریفات، سمینارهای بی‌خود و ریخت و پاش‌ها و رانت گرفته و به آموزش و پرورش بها داده شود که خواهیم دید خیلی از مشکلات آن حل می‌شود.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه تا زمانی که نسبت به آموزش و پرورش نگاه ابتدایی و مصرفی وجود دارد، مشکلات پرورشی و آموزشی حل نمی‌شود گفت: در صورتی که انگیزه و تعهد در بین معلم و مدیران باشد، کارهای خوب فرهنگی از جمله یادواره و نمایشگاه‌های خوبی برپا می‌شود.

وی امور آموزشی و تربیتی را در سطح شهرستان کازرون راضی کننده دانست و افزود: در سطح کلان باید هزینه و اعتبار خوبی در این زمینه اختصاص داده شود.

خرسند یادآور شد: دشمن برای جوانان ما خرج می‌کند اما ما توقع داریم که با دست خالی مانع از انحراف آنان شویم.

امام جمعه کازرون با اشاره به بازدید خود از هنرستان کازرون گفت: در این بازدید دیدیم که دانش آموزان وسایلی می‌سازند که می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی کمک کند که از دولت و خیران می‌خواهیم که در این زمینه به خرید امکانات و وسایل برای آنها کمک کنند.

وی با اشاره به روز حقوق مصرف کننده و اینکه یکی از موارد اقتصاد مقاومتی این است که کیفیت تولیداتمان را بالا ببریم افزود: تولیدات ایرانی را مارک خارجی می‌زنند و به چند برابر قیمت می‌فروشند که به ما برمی‌گردد که کالای خارجی را ترجیح میدهیم.

امام جمعه کازرون از عدم پیشرفت در صنعت خودروسازی گلایه و علت آن رانت دانست اظهارداشت: عده‌ای در این صنعت منافعی دارند که باید تامین شود.

خرسند تاکید کرد: از مصرف کننده باید حمایت عملی و تولید کننده واقعی باشد و منافع مصرف کننده در نظر گرفته و تعرفه متناسب با آن استفاده شود.

وی با تسلیت حادثه داخراش سقط هواپیما که ۶۶ نفر ار هموطنان ما جان خود را از دست دادند گفت: امیدواریم با ریشه یابی از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به اغتشاش هفته گذشته تهران در شب شهادت صدیقه کبری، اظهارداشت: برخی تحرکات و اغتشاشات در این روز صورت گرفت که ریشه آن مشخص است، هرچند به نام دراویش است که باید با آن‌ها و سرانشان نیز برخورد شود.

خرسند اضافه کرد: این قضیه فراتر از دراویش است و ضد انقلاب‌ها برای ایجاد التهاب در جامعه پشت این قضیه هستند که این دهن کجی به مقدسات و اموال مردم است.

خطیب جمعه کازرون گفت: نیروی انتظامی در این واقعه مظلوم واقع شد و تعدادی سربازان و بسیجیان شهید شدند که سوال ما این است چرا به نیروی انتظامی اجازه ندادند که زودتر اقدام کنند و مدارا کردند؟

وی ادامه داد: چرا بخاطر چند نفر که منتسب به دراویش هستند اقدامی صورت نگیرد و آنها مسوول پاسگاه را تهدید کنند؟

خرسند با بیان اینکه برای نظامی که امنیت کشورهای دیگر را تامین می‌کند، چرا اجازه دهند برخی دراویش برای نام خط و نشان بکشند تاکید کرد: نباید اجازه داد اغتشاشگران و اوباش و ضد انقلاب انقدر پررو شود.

امام جمعه کازرون با یادآوری اینکه در جریانات قبل نمایندگان بجای تصویب قانون، پیگیر مناسب بودن وضعیت دستگیران اغتشاش اخیر بودند گفت: مگر امنیت شوخی بردار است، خب نتیجه آن پررو شدن ضدانقلاب می‌شود که شب شهادت حضرت زهرا که جامعه سوگوارند، این اقدام صورت بگیرد. باید مسوولانی که متولیان این امر هستند در این شیوه باید تجدید نظر بکنند تا خسارات جانی و مالی به مردم وارد نشود و سریعتر اقدام کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که رهبری فرمودند اشرافی گری، امتیازطلبی مسوولان و بی‌اعتنایی به بیت المال و قشر مستضعف باید کنار گذشته شود.

خرسند با تقدیر و تشکر از تیم هندبال شهرستان کازرون گفت: این تیم که در لیگ برتر علی‌رغم امکانات محدودی که دارند، با همت و کاری انقلابی به جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند.

وی افزود: هم مردم و خیرین و هم مسوولان حمایت کنند و چون این تیم به نام شهرداری نیز هست، وظیفه حمایت و مساعدت بیشتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار