در سال زراعی جاری بارندگی در ۸ نقطه استان فارس زیر ۳۰ میلی‌متر بوده و تنها ۹ نقطه استان فارس بارندگی بالای ۵۰ میلی‌متر داشته‌ است و همه این موارد خبر از وضعیت بحرانی خشکسالی در این استان را می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 24 February 2018

تاباک فارس به نقل از تسنیم:براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس تا ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز میانگین بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون برابر با 51 میلی‌متر بوده این در حالی است که میانگین بارندگی فارس در مدت مشابه سال گذشته 269.6 میلی‌متر بوده است.

با توجه به اینکه میانگین بارندگی سال زراعی گذشته 269.6 میلی متر و میانگین بلندمدت بارندگی استان فارس برابر با 198.1 میلی‌متر بوده بنابراین با توجه به بارندگی 51 میلی‌متری امسال، بارندگی امسال نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته 81 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 74 درصد کاهش داشته است.

 

در بین شهرهای استان فارس سپیدان با ثبت 149.5 میلی‌متر و آباده با ثبت 0.5 15.6 میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط در سال زراعی جاری بوده‌اند. در شیراز نیز 59.5 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

این نمودار نشان می‌دهد که در 8 نقطه استان فارس بارندگی زیر 30 میلی‌متر بوده و تنها 9 نقطه استان فارس بارندگی بالای 50 میلی‌متر داشته‌ است و همه این موارد خبر از وضعیت بحرانی خشکسالی در این استان را می‌دهد.

 

در بارندگی اخیر که از دو روز پیش آغاز شده است به طور میانگین در استان فارس 6 میلی‌متر باران باریده، سپیدان با 23.2 میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان فارس بوده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان فارس از عصر امروز تا روز دوشنبه 7 اسفندماه سامانه بارشی قوی وارد استان فارس می‌شود که با ورود این سامانه شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ ت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار