استاندار فارس در واکنش به گزارش مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی درباره کنترل آنفلوانزای مرغی در استان گفت: شاید خشک شدن تالاب‌ها و عدم مهاجرت پرنده‌ها به فارس دلیل عدم شیوع این بیماری در استان بوده است!
کد خبر: ۵۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 24 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل تبادار ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی استان فارس که بخش از آن به بحث بیماری آنفلوانزای مرغی اختصاص داشت، اظهار داشت: اگر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در کنترل آنفلوانزای مرغی در فارس مؤثر بوده که این امر مأجور است اما به نظر می‌رسد خشک شدن تالاب‌ها و عدم مهاجرت پرندگان به استان نیز نکته‌ای مهم در عدم شیوع این بیماری است.

وی که در پاسخ به گزارش مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی در مورد کنترل آنفولانزای مرغی در استان فارس سخن می‌گفت، تصریح کرد: گزارش آنفلوانزای مرغی باید به‌دقت در یک کارگروه موردبررسی قرار گیرد و اینکه تابه‌حال استان فارس از این بیماری و کانون آلودگی به دلیل مدیریت مسؤولان دور بوده، امری پسندیده و مأجور است.

مقام عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: البته باید این مسئله را هم مدنظر داشت که به دلیل خشک شدن تالاب‌ها در استان فارس، مهاجرت پرندگان نیز کم شده و این موضوع در عدم شیوع این بیماری نقشی اثرگذار دارد.

استاندار فارس افزود: چنین امراضی در تمام دنیا وجود دارد اما نکته مهم مدیریت بیماری و مقابله با آن است.

تبادار مسؤولیت استان فارس را در این عدم آلودگی به آنفلوانزا سنگین برشمرد و افزود: حالا که استان ما آلوده نیست به سبب تأمین نیاز مرغ و تخم‌مرغ کشور مسؤولیت سنگینی داریم و اتفاقاً باید از این موضوع به نفع استان بهره گرفته و ظرفیت تولید را افزایش داد.

وی همچنین با عنوان اینکه ممکن است آنفلوانزا به واحدهای تولیدی صدمه وارد کند، گفت: حفاظت از اشتغال و تولید موجود در استان فارس بسیار مهم و این مسئله در اولویت کارها است و باید دقت کرد که آنفلوانزای مرغی با شیوع خود به این موضوع لطمه وارد نکند.

یادآور می شود بنا به گزارش مسؤولان جهاد کشاورزی استان فارس بیماری آنفلوآنزای مرغی در سراسر کشور شیوع پیدا کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار