مدیر صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: استان فارس در بهره‌گیری از ظرفیت صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی عقب‌مانده است.
کد خبر: ۵۷۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 24 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عبدالکریم رضوی بعدازظهر امروز در نشست شورای کشاورزی استان فارس اظهار داشت: باوجود ظرفیت‌های بسیار کشاورزی در استان فارس، این استان در بهره‌گیری از صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عقب‌مانده است.

وی با بیان اینکه 110 صندوق فعال در حوزه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در کشور فعال است، تصریح کرد: اکثر سهامداران این صندوق‌ها آحاد کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه هستند.

رضوی خاطرنشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی بااینکه توسط دولت حمایت می‌شود اما هیچ‌گونه توقعی از جانب دولت از آن نیست و درواقع با نظارت خود مردم اداره می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: 32 صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در استان‌ها وجود دارد که مجموع سرمایه این صندوق‌ها 889 میلیارد تومان و سهم استان فارس تنها 38 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اگر استان فارس ادعا می‌کند 10 درصد تولید کشور را دارا است، باید 10 درصد پول صندوق نیز متعلق به فارس باشد که در حال حاضر این‌گونه نیست.

مدیر اسبق جهاد کشاورزی استان فارس همچنین گفت: استان خوزستان با 81 میلیارد تومان رتبه نخست را در بهره‌گیری از صندوق در کشور دارا و استان فارس در کشور ششم است.

رضوی با بیان اینکه تنها در 4 استان تهران، خراسان شمالی، جنوبی و سمنان در تمام شهرستان‌ها صندوق بخش کشاورزی تشکیل‌شده است، تصریح کرد: در استان فارس به‌غیراز شیراز تنها در شهرستان نی‌ریز این صندوق شکل‌گرفته است.

وی سرمایه صندوق کشاورزی شهرستان‌های کشور را 173 میلیارد تومان عنوان کرد.

رضوی همچنین با بیان اینکه استان فارس در ایجاد صندوق‌های خرد موفق عمل کرده است، افزود: فارس برخلاف بخش کشاورزی در این بخش غوغا کرده و 35 درصد سرمایه کل کشور متعلق به سه شهرستان شیراز، مرودشت و استهبان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تنها طرح گیاهان دارویی در شهرستان مرودشت یک کار بزرگ و ستودنی بوده که در حوزه صندوق خرد صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار