امام جمعه موقت شیراز گفت: مطبوعات برای رضای خدا، یک ستون به عنوان صدقه و زکات مطبوعاتی به زکات اختصاص دهند البته روزنامه ها حق دارند چرا که وابسته به آگهی هستند.
کد خبر: ۵۷۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 27 February 2018

 تابناک فراس به نقل از شبستان:حجت الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز در جلسه شورای زکات شهرستان، با اشاره به اینکه اقامه نماز و اعطای زکات در قرآن توامان آمده است، گفت: انس با خدا بدون رابطه با مخلوق و مستضعفین قابل توجه قرآن نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه 32 آیه در قرآن در خصوص زکات وجود دارد که 27 مورد آن، زکات در کنار نماز قرار گرفته است، اظهار داشت: زکات در تمام ادیان الهی بوده و تشویق، ترغیب و جمع آوری زکات به عهده همه مسئولین بوده و این مهم در قرآن آمده است.

 

این مقام مسئول با تایکد بر اینکه زکات جز برنامه های مستمر دین اسلام است، اظهار داشت: آنچه که دنیای اسلام به آن اعتقاد دارد مسئله زکات است و نباید دایره زکات را به جو، گندم و گوسفند محدود کنیم چرا که زکات دایره وسیعی دارد و حتی معادن هم شامل می شود.

 

حجت الاسلام مرادی با یادآوری این مطلب که اگر جامعه زکات نداد، پیامدهای زیادی روی خواهد داد، اظهار داشت: اگر به مسئله فقرا، بیشتر توجه و صدقه جدی گرفته شده بود، مسائلی همچون «سانچی» و سقوط هواپیما روی نمی داد چرا که صدقه بلایا را حذف می کند.

 

وی با یادآوری این مطلب که فقرا کسانی هستند که نمی توانند کار تولیدی کنند و یا درآمد آنها کفاف نمی دهد، اضافه کرد: کمیته امداد و سایر نهادهای فرهنگی باید قبل از اینکه به فکر جمع آوری زکات بوده، باید به دنبال احیای فریضه زکات باشند.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه اکنون وضع جمع آوری خوب شده است اما مطلوب نیست، اظهار داشت: صدا و سیما و مطبوعات برای رضای خدا، یک ستون به عنوان صدقه و زکات مطبوعاتی به زکات اختصاص دهند البته روزنامه ها حق دارند چرا که وابسته به آگهی هستند.

 

امام جمعه موقت شیراز افزود: روحانیون مساجد، بخشداران و فرمانداران در تبیین نقش زکات نقش مهمی دارند در 80 مورد مژده و بشارت در قرآن آمده و تنها 20 مورد تنبیه و بازخواست است و زکات باعث می شود رزق زیاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه مطالبات گندم کاران نباید عقب بیفتد، اضافه کرد: تعاونی ها روی قیمت واقعی گندم تلاش کنند که در آمد واقعی برای کشاورز داشته باشد.

 

حجت الاسلام مرادی با یادآوری این مطلب که 60 درصد زکات خرج فقرای محل می شود و 40 درصد هم برای عمران آبادانی محل است، اظهار داشت: پرداخت زکات در برخی نقاط نسبت به سال 83، به میزان 500 برابر بیشتر شده است و زکات مستجبی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر لزوم مدیریت هرچه بهتر صندوق های کمیته امداد و فطریه تاکید کرد و افزود: در رابطه با تشویق و ترغیب زکات، از فضای مجازی بهره برد چرا که اکنون 48 میلیون گوشی هوشمند اندروید در جیب علما و مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار