مسئول ستاد زکات فارس با اشاره به اینکه فقر به شکل افسار گسیخته در جامعه پراکنده شده است، گفت: احیای زکات باید اولین گام حکومت اسلامی باشد چرا که متاسفانه فقر در جامعه رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 27 February 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری، مسئول ستاد زکات فارس در جلسه شورای زکات شهرستان با اشاره به اینکه دبیرخانه زکات در کمیته امداد شکل گرفت، گفت: فقر به شکل افسار گسیخته در جامعه پراکنده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور بالغ بر 170 هزار میلیارد ريال زکات احصا شده که تنها سه هزار میلیارد ريال آن تحقق یافته است، تاکید کرد: در فارس حداقل 10 هزار میلیارد ريال حداقل زکات باید جمع می شده است.

 

حجت الاسلام جعفری با یادآوری این مطلب که خشکسالی ها در 67 سال گذشته بی سابقه بوده است اما مردم به عنوان خیراندیشان جامعه همواره در هرجایی که لازم بوده حضور یافتند و کمک کردند، افزود: تمام زکات باید به فقرا و نیازمندان ارائه شود.

 

مسئول ستاد زکات فارس با اشاره به اینکه زکات در پروژه های عمرانی همچون ساخت مسکن محرومین استفاده می شود، اظهار داشت: زکات باید عدالت اجتماعی را زیاد کند و باید حلال مشکلات باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین (ع) در خصوص زکات، توجه ویژه ای فرمودند، اظهار داشت: فقر در جامعه رو به افزایش است و از این رو شورای محله باید زکات خود را برای محرومین منطقه خودشان جمع آوری کنند.

 

جعفری با تاکید بر اینکه در شورای عالی زکات فارس سه کمیته تخصصی ایجاد شد و احیای زکات باید اولین گام حکومت اسلامی باشد، افزود: در طول دهه اول محرم مردم بیش از 20 هزار میلیارد ريال نذورات پخش می کنند اما متاسفانه عدم مدیریت مناسب باعث شده است که توزیع شکل نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار