استاندار فارس گفت: حاضر هستم به واسطه جذب نشدن اعتبارات اشتغال بازخواست شویم اما توزیع پول بدون تحقق اهداف اشتغال انجام نشود؛ بنا نیست پول توزیع کنیم بلکه بنا داریم که پول در اختیار افراد اهل قرار دهیم که اشتغال ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۷۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 04 March 2018

 اسماعیل تبادار یکشنبه 13 اسفند در جلسه‌ی شورای اشتغال استان فارس با تصریح اینکه در رابطه با اشتغال و ضرورت آن صحبت کرده‌ و تاکید داشتیم که با همت جمعی در ابعاد مختلف زمینه‌ی اشتغال موثر فراهم شود، به جلسه‌ی اخیر استانداران با رییس جمهور و مباحث طرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: رییس جمهور تاکید دارند که باید در بحث اشتغال روستایی حتما تا پایان تیرماه مبلغ 11 میلیارد مصوب شده، جذب و به بانک‌ها ارجاع شود.

استاندار فارس با تاکید براینکه برای تمام استان‌ها موضوع تکلیف شده است، گفت: هم در جلسات قبل هم در این جلسه به ارائه دهنده و تایید کننده و بانک‌های عامل تاکید داشته و دارم که باید دقت کنیم به اینکه بناست این اعتبارات به شغل پایدار تبدیل شده و رونق اقتصادی در ابعاد مختلف ایجاد کند؛ بنای توزیع اعتبار بدون فراهم کردن اشتغال نداریم.

او تصریح کرد: حاضریم برای اینکه اعتبارات را جذب نکرده‌ایم بازخواست شویم و تاوان آن را می‌پذیریم؛ اما از توزیع پول بدون ایجاد اشتغال پرهیز کنیم.

استاندار فارس در عین‌حال گفت: البته این بهانه برای جذب نشدن اعتبارات نشود، از تمام دست‌اندرکاران اعم از کارگروه‌ها، فرمانداران و سازمان‌ها و نهادها و ... انتظار داریم که نه تنها سهم استانی که از سهم کشوری هم بهره‌گرفته شود اما تمام تلاش به خرج بگیریم که اعتبارات برای اشتغال هزینه شود.

تبادار با بیان اینکه اعتبارات را باید مرحله‌ای در دستور کار قرار دهیم تا مطمئن شویم براساس سیاست‌ها موضوع اجرایی شود؛ البته هر رفتاری در این ارتباط باید اجرایی بوده و برای آن توجه وجود داشته باشد؛ باید معیاری برای پذیرفتن یا نپذیرفتن طرح یا طرح‌ها وجود داشته باشد.

استاندار فارس همچنین خطاب به بانک‌های عامل توصیه و تاکید کرد که براساس پیش‌بینی‌ها اعتبارات حداکثر ظرف یکماه به طرح‌های معرفی شده، پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار