مدیرکل دامپزشکی فارس از معدوم‌سازی 9 هزار قطعه مرغ در یک واحد مرغداری کوار که بدون داشتن مجوز مشغول فعالیت بود خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 05 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:یعقوب مهندس امروز پیرامون معدوم‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار یک واحد مرغداری در کوار اظهار داشت: این واحد مرغداری به‌صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوز فعالیت داشته و اقدام به وارد کردن پولت تخم‌گذار کرده است.

وی افزود: این فرد بااینکه متوجه بیماری مرغ‌های خود شده، به ما اطلاع نداده بود و ما با بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه بیماری آنفولانزای پرندگان در مرغ‌های تخم‌گذار این واحد شدیم که درنهایت 9 هزار مرغ تخم‌گذار را معدوم کردیم.

مدیرکل دامپزشکی فارس بابیان اینکه واحدهای مرغداری غیرمجاز در شهرستان کوار شناسایی‌ شده‌ و با حکم قضایی پلمپ می‌شوند، گفت: اطراف این واحد مرغداری به‌طور کامل پایش شده و این بیماری در واحدهای اطراف آن مشاهده نشده است.

مهندس با اشاره به معدوم‌سازی بوقلمون‌های یک واحد خانگی در مرودشت نیز تصریح کرد: با کنترل‌های صورت گرفته متوجه مبتلا شدن بوقلمون‌های یک واحد خانگی به آنفولانزای پرندگان شدیم که بوقلمون‌های این واحد خانگی و همسایه‌های آن‌ها بعد از بررسی‌های لازم معدوم شدند.

وی بابیان اینکه بیماری در استان کنترل شده و متخصصان دامپزشکی واحدهای مرغداری و دامپزشکی را مورد بررسی قرار می‌دهند، ادامه داد: واحد مرغداری کوار به دلیل غیرمجاز بودن به آن غرامتی تعلق نمی‌گیرد ولی به واحد خانگی بوقلمون مرودشت بعد از تعیین قیمت بوقلمون‌های معدوم شده، غرامت آن‌ها از اعتباراتی که سازمان دامپزشکی به ما تخصیص می‌دهد، پرداخت می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار