معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:امروز حال تولید خوب نیست و هرروز به تولیدکننده نباید فشار جدیدی آورد.
کد خبر: ۵۷۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 07 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:سید محمود نوابی در هفتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: آن‌هایی که جرات می‌کنند خود را در معرض داوری قرار دهند قابل‌تقدیر و احترام هستند آن‌هم در همایشی که داوطلبانه است.

وی با بیان اینکه فارس پرچم‌دار حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: یکی از اهداف ما شناساندن تولیدگران برتر به مردم است که این کار یعنی هم حمایت از تولید و هم حمایت از مصرف‌کننده.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه نباید در شهر شعر و شاعری نگاه لطیف به کالای قاچاق داشته باشید، افزود: خوشبختانه در فارس این مسئله به‌خوبی رعایت شده است به‌طوری‌که 2.5 برابر میزان موردنظر، موفق شده‌اند کالای قاچاق را منهدم کنند.

نوابی با بیان اینکه 5 هزار و 300 ناظر افتخاری در کشور داریم و بدون آنکه حقوقی از ما بگیرند گزارش‌های موثق می‌دهند، ادامه داد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را تشکیل‌شده که انتخاباتی پرشور دارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی همچنین گفت: در کشور امسال 25 برابر نسبت به حوزه متقاضیان و 22 برابر در حوزه منتخبین رشد داریم، ضمن اینکه در نظر داریم برای رونق بیشتر، دستورالعمل‌ها را به‌روزتر کنیم.

این مقام مسؤول در بخش دیگر یاز سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به تولید داخل و کنار گذاشتن بروکراسی‌های اداری خاطرنشان کرد: تحریم‌های خارجی را در تولید و اقتصاد مشکل نمی‌دانم بلکه تهدیدهای داخلی بیشتر در این عرصه دیده می‌شود.

نوابی ادامه داد: در حوزه هم فرسایی واقعاً رتبه داریم و باید دستگاه‌هایی که در حوزه هم فرسایی کار می‌کنند را به مردم معرفی کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: بانک، محیط‌زیست، مالیات تأمین اجتماعی هرکدام به‌نوعی مانعی بر سر راه تولید شده‌اند و باید اذعان کرد که اگر قرار باشد که تنها در زمان مناسب کنار واحدها باشند که فایده‌ای ندارد.

وی تأکید کرد: امروز حال تولید خوب نیست و هرروز به تولیدکننده نباید فشار جدیدی آورد.

نوابی با بیان اینکه ما سرمایه‌گذار را با سرمایه‌دار اشتباه گرفته‌ایم، افزود: قانون و مصوبه در کشور زیاد داریم اما به آن عمل نمی‌کنیم، آخر چرا باید بانک و بیمه آن‌طور که استاندار و مدیر صنعت به فکر تولید هستند، به فکر نباشند؟

این مقام مسؤول با بیان اینکه مردم پول را در بانک می‌گذارند و به حوزه ارز و طلا سوق می‌دهند و بعدازآن تولیدکننده باید دچار مشکلات فراوان باشد، افزود: باید تولیدکننده از سوی همگان حمایت شود.

نوابی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تخلف در حوزه مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: حدود 5 هزار پرونده بدون رفتن به دستگاه قضا حل‌وفصل شده است، چراکه رویکرد ما انعطاف در جهت بهتر شدن تولید بوده است.

وی همچنین گفت: اتفاق خوب دیگری که در استان‌ها افتاده این است که استانداران مکلف‌اند هرسال دستگاه‌های استان در عرصه دولتی و خصوصی را سنجش کنند تا ببینند که در حوزه کاری خود شفافیت دارند یا نه و بعد رتبه آنان را به مردم اعلام کنند.

نوابی در پایان نیز با انتقاد از بانک‌ها و بیمه‌ها گفت: نمی‌دانم چرا گوش شنوایی وجود ندارد؟ چرا مردم باید برای تمدید کارت‌پولشان مدام به بانک مراجعه کنند و وقت خود را تلف کنند که ما این موضوع را از بانک‌ها جویا شده‌ایم.

وی همچنین گفت: بیمه نیز حق بیمه ماههای حرام را دوازده دوازدهم می‌گیرد درحالی‌که باید چهار دوازدهم باشد نه دوازده دوازدهم اما از مصرف‌کنندگان بابت 12 ماه حق بیمه می‌گیرند که این برای ما جای سؤال دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار