استاندار فارس گفت:استان فارس با چهار اثر تاریخی که به ثبت جهانی رسیده و با برخورداری از 2 هزار و 800 یادمان تاریخی که در فهرست ملی کشور ثبت شده، قابلیت های ارزنده و شاخصی در زمینه گردشگری دارد.
کد خبر: ۵۷۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 08 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل تبادار،  در آیین کلنگ زنی مجموعه گردشگری لاور شهرستان مُهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی که این مجموعه در آن احداث می شود، بیان داشت: برخورداری این منطقه از طبیعت بکر و قرار گرفتن آن در کنار 2 قطب صنعتی عسلویه و منطقه صنعتی مُهر، زمینه مناسبی برای جذب گردشگر فراهم کرده است.
وی افزود: استان فارس با چهار اثر تاریخی که به ثبت جهانی رسیده و با برخورداری از 2 هزار و 800 یادمان تاریخی که در فهرست ملی کشور ثبت شده، قابلیت های ارزنده و شاخصی در زمینه گردشگری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان فارس هم در این آیین گفت: مجموعه گردشگری لاور
که یکی از بزرگترین های طرح های گردشگری جنوب این استان است در فضایی به وسعت 350 هکتار با سرمایه ای افزون بر یک هزار میلیارد ریال ساخته می شود و اشتغالزایی برای 500 نفر را به همراه خواهد داشت.
مصیب امیری افزود: تله کابین، مجموعه اقامتی و استخر از جمله امکانات پیش بینی شده برای این مجموعه گردشگری است.
وی، همچنین با اشاره به جاذبه های تاریخی که از دوره هخامنشیان در شهرستان مُهر وجود دارد بر ضرورت ایجاد موزه در این منطقه تاکید کرد.
امیری افزود: افتتاح موزه مردم شناسی و باستان شناسی مهُر با 71 اثر شناسایی شده در این شهرستان، رونق گردشگری این منطقه در پی دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار