رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت
مدیرعامل سازمان آنش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: چند سالی است که در چهارشنبه پایان سال با بدعت‌های جدیدی مواجه شده ایم که جز آسیب ها و شهرسوزی چیزی در پی داشته نداشته که باید به سنت های دیرینه پایان سال برگردیم .
کد خبر: ۵۷۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸ 08 March 2018

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای سالانه حدود 15 هزار عملیات امدادی و اطفایی توسط آتش‌نشانان در این کلانشهر، هزینه‌ی این عملیات‌ها را حدود 270 میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد فرخزاده چهارشنبه 16 اسفند در همایش شهر ایمن در شیراز، گفت: سالانه ٢٤٠ هزار تماس با مرکز فرماندهی ١٢٥ برقرار و ١٥ هزار مورد منجر به عملیات می شود که این تعداد عملیات سالانه حدود 270 میلیارد تومان هزینه در بر دارد .

او تصریح کرد که این هزینه صرفا برای رفت و آمد و نیروها و تجهیزات صرف شده و شامل هزینه‌های دادرسی، امنیتی و درمانی و دیگر موارد نمی‌شود.

فرخزاده معتقد است که با 270 میلیارد تومان گفته شده امکان راه‌اندازی و تجهیز 18 ایستگاه آتش‌نشانی یا مجهز شدن 15 هزار واحد مسکونی به سیستم‌های پیشرفته‌ی اطفاء حریق وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آنش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: چند سالی است که در چهارشنبه پایان سال با بدعت‌های جدیدی مواجه شده ایم که جز آسیب ها و شهرسوزی چیزی در پی داشته نداشته که باید به سنت های دیرینه پایان سال برگردیم .

فرخزاده با بیان اینکه آیا سنت های ما از قدیم الایام اینگونه بوده است؟ کجا سراغ دارید که افرادی هزینه کنند تا شهر را آتش بزنند؟ گفت: باید در این موضوع تجدیدنظر صورت گیرد؛ چرا که سنت های ایرانیان در پایان سال نکات زیبایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از دو ماه پیش برنامه هایی برای آرامش پایان سال در دستور کار قرار گرفته بیش از ٣٠ تفاهم نامه با دستگاههای مختلف مانند فرودگاه، راه آهن، بیمارستانها، دانشگاهها و ... امضا شد .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته با تلاشی که انجام شد شیراز به عنوان شهر ایمن شناخته شد، عنوان کرد: مردم ما نشان دادند که شیراز ظرفیت بالایی دارد که به نشان های ملی دست یاید .

فرخزاده به تلاش برای پیوستن شیراز به کنوانسیون شهر ایمن اشاره و عنوان کرد: در این راستا دولت١٠ ابلاغ ایمنی را در دستور کار قرار داده که ایمنی مدرسه، کودک، ترافیک، ورزش، بیمارستان، سالمندان، محیط کار، اماکن عمومی، مساجد و اماکن مذهبی و منازل مسکونی از جمله آنها است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار