خطیب جمعه جهرم با بیان اینکه دشمنان با مطرح کردن حجاب اجباری خواستار از بین بردن حجب و حیا در جامعه هستند خواستار میدان‌داری بانوان با ایمان در برخورد با این مسئله شد.
کد خبر: ۵۷۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله ‌ لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شهر جهرم با بیان اینکه پیامبران در دعوت به دین الهی در ظاهر از نظر قدرت نظامی ضعیف بودند، اظهار داشت: اگر پیامبران قدرتمند بودند مردم به‌دلیل زور و ترس از قدرت به آنها ایمان می‌آوردند در حالی که خداوند ایمان خالصانه را می‌خواهد.

امام جمعه جهرم با اشاره به هزینه‌‌های هنگفت دشمنان در خصوص تجهیزات نظامی گفت: انقلاب ایران یک انقلاب الهی است و امام خمینی(ره) محکم ایستادگی کردند و تمام قدرت‌های جهان در برابر اراده این مرد الهی تسلیم شدند و اکنون نیز این راه ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن را متعلق به مادرانی دانست که فرزندانی با ایمان، اخلاص و حجب و حیا تربیت می‌کنند و بیان کرد: بر اساس فرمایش حضرت فاطمه(س) برای زن بهتر است که مردها را نبیند و مردها نیز او را نبینند، مرد مدافع خانه است و خانم‌ها باید با وقار باشند چراکه خودنمایی رسم اسلام نیست.

دژکام افزود: اگر ضرورتی ایجاب کند که خانم بیرون از خانه باشد، حیا، وقار و عفت را با خود همراه می‌آورد و هیچ منافاتی با فعالیت اجتماعی بانوان ندارد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه آن چیزی که در فعالیت‌های اجتماعی زنان مشهود است میزان وقار اوست اظهار کرد: سبک شدن زن جلوی مرد از ارزش زن می‌کاهد این منطق حضرت زهرا(س) بوده است و جامعه ما نیز باید اینگونه باشد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص توطئه‌های دشمنان در خصوص کشف حجاب بیان کرد: جامعه اسلامی باید جامعه‌ای باشد که زن و مرد آن با حیا باشند و آنرا ترویج کنند، دشمن بدنبال آن است که با عنوان کشف حجاب اجباری حیا و عفت را از بین ببرد باید جلوی این رفتارهای زشت و قبیح گرفته و بانوان خودشان میدان‌دار این موضوع باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آستانه عید نوروز خواستار کمک به نیازمندان شد و تأکید کرد: عید نوروز مراسماتی دارد و افراد خرج‌هایی برای عید انجام می‌دهند که مطلوب است، در این روزها مومنین باید به فکر نیازمندان نیز باشند و طوری نشود که خانواده‌ای بواسطه گرفتاری نتوانند بار خودشان را بلند کنند.

دژکام با انتقاد از برنامه‌ انتقال پادگان آموزشی شهید دستغیب جهرم به شهری دیگر گفت: این پادگان از دیر ایام در شهرستان جهرم استقرار داشته و مسؤولان باید چاره‌ای بیاندیشند که با جلوگیری از انتقال آن از تبدیل شدن به یک مسئله اجتماعی پرهیز شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار