امام جمعه‌ی شیراز با اشاره به سفر وزیر خارجه‌ی فرانسه به ایران، تاکید کرد که او با پیام آمریکا به ایران آمده بود و آمریکا می‌خواست به‌وسیله‌ی این سفیر با برجام مخالفت کند.
کد خبر: ۵۷۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز، ضمن تبریک میلاد مسعود فاطمه‌ی زهرا(س) و سالروز تولد حضرت امام(ره) گفت: آمریکا در این ایام چند مطلب را دنبال می‌کند، مطلب اول این‌که توسط سفیر فرانسه مخالفت با برجام را دنبال کند در حالی که دروغ می‌گوید.

او گفت: اگر آمریکا مخالف برجام بود، رئیس جمهور این کشور در همین مدتی که روی کار آمده، برجام را لغو کرده بود؛ آمریکا یک دست جلو می‌اندازد و یک پا عقب می‌کشد.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: آمریکا می‌خواهد با راه‌انداختن این هیاهو و سر و صدا، امتیاز بگیرد، مثل امتیازی که از دیگر کشورها گرفته است.

او دیگر تلاش آمریکا از به راه انداختن این سر و صداها، بر هم ریختن فضای موشکی و امنیت ایران دانست و گفت: در صحبت‌های رییس جمهور آمریکا هم آمده که از ایران مقتدر در هراس است و نمی‌خواهد ایران قوی وجود داشته باشد.

ایمانی با اشاره به قرار داشتن در سالروز تاسیس بنیاد شهید، در اسفند سال 1357، گفت: با وجود آن‌که بنیاد شهید معاونت ریاست‌جمهوری است، اما اعتقاد دارم نباید یک تشکیلات دولتی باشد؛ بنیاد شهید یک نهاد آسمانی و الهی است.

امام جمعه‌ی شیراز با یادآوری این‌که طی این سال‌ها شاهد وفات پدران و مادران شهدا بوده و هستیم، گفت: پدران و مادران شهدا که در حال پیوستن به فرزندان خود هستند، باید به فرزندان، همسران، خواهران و برادران شهدا حرمت بیشتری بگذاریم، آنان را تکریم کرده و ادای احترام داشته باشیم.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به میلاد فرخنده‌ی دخت نبی مکر اسلام(ص) گفت: خدیجه‌ی کبری به‌دلیل ازدواج با پیامبر و این‌که اموالش را در مسیر اهداف پیامبر هزینه کرد مورد غضب و کینه‌ی زنان قریش قرار گرفت به‌طوری که در زمان وضع‌ حمل، تنها بود و کسی را در کنار خود نداشت.

او با بیان این‌که خداوند زنان آسمانی، آسیه، مریم، مادر موسی و ... را برای وضع حمل به کمک حضرت خدیجه فرستاد، گفت: حضرت فاطمه(س) رشدی چشمگیر و قابل ملاحظه‌ داشت خصوصا به لحاظ عقلانی، آن‌قدر که پیامبر را شگفت‌زده می‌کرد.

ایمانی فاطمه‌زهرا(س) را پناهگاه همه مسلمانان و شیعیان دانست و گفت: او وسیله‌ی برآورده ساختن حوائج مومنان است.

امام جمعه‌ی شیراز هم‌چنین در خطبه‌ی اول نماز، با اشاره به سوره‌ی انسان و تلاوت آیاتی از این سوره‌ی مبارکه، گفت: خداوند در این سوره یک انسان کامل را به لحاظ فکری، عملی و اخلاقی معرفی می‌کند و هیچ مصداقی بعد از پیامبر، جز خاندان او برای این آیات نبوده و نیست.

ایمانی به خصوصیت‌های مورد اشاره‌ی قرآن در سوره‌ی انسان برای معرفی یک انسان کامل پرداخت و گفت: اولین خصوصیت مورد نظر خداوند این بوده که اگر پیمانی بستید بر سر عهد بمانید، حتی اگر با دشمنان و کفار و افراد بد باشد؛ عهد شکی در تمام جهان کاری ناپسند و زشت محسوب و معرفی می‌شود.

او دومین خصوصیت را خوف از قیامت دانست و تاکید کرد: کسی که در زندگی حسابی برای قیامت باز کرده باشد، گرد بدی و ناهنجاری نمی‌گردد.

ایمانی خصوصیت سوم را رسیدگی به محرومان و نیازمندان بیان و اضافه کرد: چهارمین خصوصیت، اخلاص در عمل، قول و عقیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار