امام‌جمعه شیراز گفت: اگر برجام به ضرر آمریکا بود، این قرارداد را تابه‌حال لغو کرده بود.
کد خبر: ۵۷۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به سخنان وزیر خارجه فرانسه در مورد برجام اظهار داشت: آمریکا از سفر این وزیر به منطقه اهدافی را دنبال می‌کند و می‌خواهد این‌گونه القا کند که برجام به ضرر آمریکا شده، درحالی‌که اگر این‌گونه بود، این کشور تابه‌حال آن را لغو می‌کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با ایجاد هیاهو امتیاز بگیرد، خاطرنشان کرد: برجام به ضرر آمریکا نشده و آن‌ها می‌خواهند با هیاهو و دروغ‌پردازی امتیازات دیگری را از ما بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: نکته دیگر این است که آمریکا به دنبال بر هم زدن فضای موشکی و امنیتی کشور بوده و بارها به این موضوع اقرار کرده، چراکه از ایران مقتدر در هراس است.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس بنیاد شهید در سال 57 به‌فرمان امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد شهید تنها یک‌نهاد دولتی نیست، بلکه یک نهاد آسمانی و الهی است و نباید به چشم تشکیلات دولتی به آن نگاه کرد.
ایمانی با اشاره به ضرورت تکریم همه‌جانبه خانواده شهدا تصریح کرد: پدر و مادر شهدای گران‌قدر یا از دنیا رفته یا کم‌کم خواهند رفت، بنابراین باید حواسمان به خواهر، برادر، همسر و فرزند شهدا باشد و آن‌ها را فراموش نکنیم.
وی خطاب به مسؤولان بنیاد شهید خاطرنشان کرد: خانواده شهدا را بیش‌ازپیش تکریم و احترام کنید.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: مقامات حضرت فاطمه (س) بی‌شمار است و این مقامات را پیامبر خدا برای حضرت علی (ع) برشمرده است.
ایمانی افزود: فاطمه زهرا (س) دارای چنان مقامی نزد خدا است که شفیع شیعیان در روز قیامت خواهد بود و در دنیا نیز حوائج مؤمنان را برآورده خواهد کرد.
وی با اشاره به خدیجه کبری (س) مادر حضرت زهرا (س) نیز گفت: این زن بزرگ تمام اموال خود را در راه اسلام و هدف پیامبر اهدا کرد و به همین دلیل همیشه مورد غضب و کینه زنان قریش بود، به‌طوری‌که حتی موقع وضع حمل حضرت زهرا (س) تنها بود و از چنین زنی انتظار فرزندی همچون صدیقه کبری (س) را می‌توان داشت.
امام‌جمعه شیراز با ذکر ویژگی‌های ممتاز حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام برای تمام زنان یک الگوی بی‌بدیل است، همان کسی که پیامبر خدا وی را «ام‌ابیها» یعنی مادر پدرها خواند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی انسان‌های کامل پرداخت و افزود: انسان‌های کامل بنا به آنچه در سوره انسان آمده، خصوصیاتی دارند که از دیگران ممتاز می‌شوند.
ایمانی وفای به عهد، حساب کردن روی قیامت، رسیدگی به مستمندان و اخلاص در قول و عمل را ویژگی انسان کامل عنوان کرد و افزود: فردی که روی قیامت حساب باز کند، هرگز دچار نابهنجاری و آلودگی در دنیا نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار