مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به افزایش میانگین سنی خانواده شهدا و ایثارگران گفت: مهم‌ترین دغدغه این بنیاد رفع مشکلات مربوط به مسائل درمانی و سلامت است.
کد خبر: ۵۷۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رجبعلی راهی، شنبه 19اسفند در نشستی خبری به موضوع بیکاری اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اشتغال در جامعه، استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران در اولویت فعالیت‌های بنیاد شهید است.
وی با اشاره به اینکه 502 تن از فرزندان ایثارگران و شهدا در استان فارس در زمره نخبگان کشور هستند گفت: فراهم‌آوردن تسهیلات برای اشتغال و کاریابی و نیز کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.
راهی تعداد دانشجویان در خانواده شهدا و ایثارگران استان فارس را درمجموع هشت هزار و 466 تن اعلام کرد که از این تعداد 53 نفر طلبه در حوزه‌های علمیه، 2150 دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 1163تن در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و 5100 تن در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: باتوجه‌به آمار 5500 نفر از افراد خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند و از این تعداد 626تن فرزندان شهدا و چهار هزار و 874 نفر نیز فرزندان جانبازان هستند.
راهی گفت:‌برای برگزاری با شکوه روز شهدا (22 اسفند) همزمان با سراسر کشور برنامه‌هایی در استان فارس اجرا می‌شود که ازجمله آن مراسم تقدیر از خانواده شهداست که در تالار سعدی این اداره کل برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان شهدا به همراه دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران طی طرحی با عنوان طرح سپاس اجرا خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه طرح سپاس در طول سال توسط مقامات اجرایی و سیاسی استان برگزار می‌شود، اعلام کرد: در پایان سال از ادارات سازمان‌ها و نهاد‌هایی که بیشترین دلجویی و ملاقات را با خانواده شهدا داشته‌اند طی مراسمی تجلیل خواهد شد.
وی همچنین از رونمایی از جلد دوم کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تهیه شده در این روز خبر داد و به برگزاری مسابقات قرآن، کاشت نهال به یاد شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور ویژه ایثارگران و کلنگ‌زنی مجتمعی رفاهی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز شهدا اشاره کرد.
روز 22 اسفندماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار