رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:تجمع و یا برگزاری هر گونه مراسم در تخت جمشید و پاسارگاد غیرقانونی است، اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی فراخوان دعوت مردم به کف خیابان ها می دهند، دوستدار نظام نیستند.
کد خبر: ۵۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: نشست خبری رئیس کل دادگستری استان فارس با موضوع مسائل امنیتی آخرین چهارشنبه سال در ظهر شنبه (19 اسفند) برگزار شد.

علی القاصی مهر در جمع خبرنگاران به ارائه ممنوعیت های قانونی و باید و نباید های امنیتی در آخرین چهارشنبه سال 96 پرداخت.

وی با بیان اینکه متخلفین چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت می شوند، اظهار داشت: خرید و فروش و حمل مواد محترقه و ایجاد رعب و وحشت جرم به حساب می آیند و مجازات قانونی دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس از آمادگی کامل مجموعه نیروی انتظامی، قضایی، اطلاعاتی و امنیتی در پایان سال خبر داد و گفت: با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه پایان سال برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه تجمع و یا برگزاری هر گونه مراسم در تخت جمشید و پاسارگاد غیرقانونی است، اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی فراخوان دعوت مردم به کف خیابان ها می دهند، دوستدار نظام نیستند.

وی خطاب به شهروندان گفت: لازم است والدین تدابیر لازم جهت محافظت از خانواده هایشان بیندیشند و با کنترل احساسات خود در راستای پیشگیری از بروز هرگونه مسئله و آسیبی، دستگاه قضا را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری فارس از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده متهمین چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: در سال گذشته با افرادی که مخل امنیت اجتماعی بودند برخورد قانونی صورت گرفت، امسال نیز همان رویه ادامه خواهد داشت.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: برخی مواقع عده ای در فضای مجازی و حقیقی مطرح می کنند که نظام با شادی و نشاط مخالف است، اما اینگونه نیست؛ جامعه ای که شاد نباشد دچار مشکل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در یک جامعه اسلامی و مردم سالار جایز نیست که به خاطر شادی هایمان، امنیت و آرامش دیگران را سلب کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: لازم است رانندگان از تردد های غیر ضروری در سطح شهر و مکان های شلوغ خودداری کنند.

این مقام قضایی با اعلام اینکه آتش سوزی و ایجاد اخلال در نظم، یک سال زندان دارد، تصریح کرد: فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه طبق قانون مجازات خواهند شد.

القاصی مهر از کشف 9 هزار مواد محترقه کم خطر و 10 هزار و 861 مواد محترقه پرخطر در شیراز خبر داد و گفت: در همین چند روز اخیر، کشفیات زیادی مواد محترقه و ترقه داشتیم که حاکی از رصد اطلاعات امنیتی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: افرادی که در چهارشنبه آخر سال به اموال و اماکن عمومی آسیب برسانند 3 الی 10 سال زندان مجازاتشان خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی و ناظران خوب نظارت می کردند، پیشگیری به خودی خود ایجاد می شد.

القاصی در انتها گفت: همان مجازاتی که در فضای حقیقی جامعه برای مخلان امنیت اجتماعی وجود دارد، در فضای مجازی نیز به همان منوال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار