مدیرکل بنیاد شهید استان فارس برنامه‌های این اداره به‌مناسبت 22 اسفند ماه و روز بزرگداشت شهدا، را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 11 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رجبعلی راهی در یک کنفرانس خبری گفت: چند سالی است که 22 اسفند از حالت یک مناسبت تقویمی به برنامه‌ای اجرایی بدل شده است.
راهی با بیان اینکه شهدا ستاره‌های فروزان آسمان نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شوند، گفت: اگر جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد، مربوط به اسلحه و پول و دارایی نیست، بلکه به واسطه‌ی کسانی است که برای حفظ و سربلندی نظام از مهمترین داشته‌ی خود یعنی جانش می‌گذرد.
مدیر کل بنیاد شهید استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر، از برگزاری مسابقه‌ی قرآن کریم ویژه‌ی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ شکاری، اهتزاز پرچم و عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری همایش روز بزرگداشت شهدا، تجلیل از خادمین شهدا، دیدار با خانواده شهدا و .... به‌عنوان مهمترین برنامه‌ها یاد کرد.
او با تصریح اینکه شهدا و ایثارگران امتیاز نمی‌گیرند، گفت: آنچه برای خانواده‌ی شهدا و ایثارگران پیش‌بینی شده، قانون است مانند تمام قوانین مصوب کشور در بخش‌های مختلف که اجرای آن الزامی است.
راهی تاکید کرد که گاهی برداشت‌های خوبی از این موضوع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه اجرا شده و می‌شود، قانونی است که قانونگزار مشخص و تصویب کرده و فراتر از قانون نیست؛ بسیاری از خانواده شهدا نیز از حقوق خود هم استفاده نکرده‌اند، چه رسد به امتیازی ویژه.
مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه امروز بالغ بر 502 نخبه بین خانواده شهدا و ایثارگران فارس وجود دارد، گفت: اگر مقایسه کنیم این عدد بالاتر از میانگین نخبگان کشور است؛ البته جنگ را هم نخبگان ما پیش بردند؛ سرداران و رزمندگان ما نخبگانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، بهترین دفاع را داشته‌اند.
راهی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه‌های فکری بنیاد شهید، اشتغال، درمان و استخدام است، گفت: در فارس میانگین سنی والدین شهدا، 75 سال و میانگین سنی همسران شهدا، 50 سال و بالاتر است.
مدیر کل بنیاد شهید فارس تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را 8 هزار و 466 نفر اعلام و خاطرنشان کرد که از این تعداد 4 هزار و 190 نفر آقا و بقیه خانم‌ها هستند؛ گفت: امروز حدود 50 هزار خانواده شهید داریم.
راهی گفت: در زمینه‌ی مسکن، 5 هزار سهمیه در فارس داریم که 2 هزار نفر از آنان تایید شده‌اند؛ البته تاکنون 19 هزار نفر برای تسهیلات مسکن ثبت‌نام کرده‌ و در سیستم با اولویت‌های مختلف پذیرفته شده‌اند.
مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی فارس خاطر نشان کرد که هم‌اینک در فارس تعداد 5 هزار و 500 نفر بیکار آماده اشتغال در جامعه‌ی هدف این اداره کل وجود دارد و سال 96 زمینه‌ی استخدام 414 نفر از اعضای خانواده شاهد و ایثارگر فراهم شده و برای 89 نفر نیز با تامین تسهیلات، بستر اشتغال فراهم شده است.
راهی با اشاره به لزوم سرکشی خانواده شهدا توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: انتظار داریم که این موضوع توسط همه‌ی مسئولان پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار