به هزار و ۸۰۰ بیمار همودیالیزی و دیالیز صفاقی در شیراز خدمات رایگان ارائه می شود.
کد خبر: ۵۷۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 11 March 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هزار و ۶۰۰ بیمار همودیالیزی و ۲۰۰ بیمار دیالیز صفاقی از خدمات رایگان علوم پزشکی شیراز استفاده می‌کنند.
دکتر داوود حدادی افزود: توسعه بخش دیالیز در بیمارستان‌های دولتی و افزایش تعداد قابل توجهی تخت در بخش خصوصی، خیریه و دولتی غیر دانشگاهی از مهمترین اقداماتی است که برای کمک به این بیماران انجام می‌شود.
وی افزود: انجام جراحی پیوند کلیه برای حدود ۳۳۳ بیمار در سال گذشته و ۱۵۳ بیمار در 6 ماهه نخست امسال، از دیگر خدمات صورت گرفته به این بیماران، به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
به گفته این متخصص در صورت بروز مشکل نارسایی مزمن کلیوی، دیالیز صفاقی به عنوان یکی از راه‌های جایگزین کلیوی از موارد قابل توجه است.
دکتر حدادی، افزود: کنترل بهتر فشار خون و تنظیم دیالیز با برنامه روزانه بیمار از مزایای سادگی انجام دیالیز صفاقی است.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون بیماران با نارسایی مزمن کلیوی، ارتقای دانش عموم مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر که عامل اصلی ایجاد نارسایی مزمن کلیوی هستند، کنترل فشارخون، انجام آزمایش‌های دوره ای، اصلاح الگوی تغذیه، ورزش و قطع مواد غذایی زیان آور ،امری ضروری است.
افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دیابتی، افراد با فشار خون بالا، افرادی با پیشینه بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سابقه خانوادگی از بیماری‌های کلیوی، افراد سیگاری وافراد چاق بشترین افرادی هستند که در معرض بیماری و نارسایی کلیوی قرار می‌گیرند.
۱۳ مارس ۲۰۱۴ برابر با ۲۲ اسفند روز جهانی کلیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار