رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان لارستان گفت: بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز لارستانی توانستند در یک حرکت هماهنگ و گروهی، رکورد بزرگ‌ترین حلقه «هولاهوپ» جهان را به نام خود به ثبت برسانند.
کد خبر: ۵۷۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 14 March 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: با حضور داوران فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسئولان و ورزشکاران شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش دانش‌آموزان لارستانی در یک اقدام زیبا توانستند در مجموعه تختی شهر لار، رکورد بزرگ‌ترین حلقه «هولاهوپ» جهان را به نام خود به ثبت برسانند.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان لارستان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور گسترده ورزشکاران، اظهار داشت: بزرگترین همایش حلقه هولاهوپ جهان همزمان با برگزای المپیاد ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی لارستان صورت گرفت.

محمدحسن طیبی افزود: امروز 1000 دانش‌آموز لارستانی توانستند در یک حرکت هماهنگ و گروهی، رکورد بزرگ‌ترین حلقه «هولاهوپ» جهان را به نام خود به ثبت برسانند.

وی درباره نخستین المپیاد ورزش‌های بومی و محلی لارستان نیزگفت: این المپیاد امروز و به منظور حفظ آداب و سنن و بازآموزی ورزش‌های بومی و محلی نقاط مختلف لارستان بزرگ اجرا شد.

 المپیاد ورزش‌های بومی و محلی لارستان با برپایی غرفه‌های صنایع دستی و پخت نان و شیرینی‌های محلی، اجرای آئین‌های سنتی منطقه پهناور لارستان نظیر شمشیر بازی «خور»، کلاه کنی لطیفی، چوب بازی بنارویه، بازی‌های بومی و محلی مانند «الختور»، «دارتوپا»، «دارچکول»، «هفت سنگ»، «موچ»، «هفت سنگ»، «خط پا» و ورزش‌های همگانی همچون دارت، طناب کشی، روپایی و غیره با شرکت مردم و ورزشکاران از بخش‌های تابعه شهرستان لارستان شامل اوز، بیرم، بنارویه، جویم، صحرای باغ و شهرها و روستاهای بخش مرکزی در ورزشگاه تختی شهر لار اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار