مجموعه جهانی تخت جمشید از ۲۵ اسفند آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
کد خبر: ۵۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 15 March 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مسعود رضایی منفرد مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: برنامه ریزی‌ها برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی صورت گرفته است و نوروز ۹۷ برنامه‌های متفاوت و ویژه‌ای در مجموعه تخت جمشید ارایه خواهد شد.

با بیان اینکه شرایط بازدید نوروزی از این مجموعه امسال متفاوت‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است، افزود: برنامه‌های این پایگاه در تعطیلات نوروزی شامل برگزاری جشنواره نوروزگاه، نمایشگاه هنر‌های سنتی و صنایع دستی فارس، فعالیت ۱۲۰ راهنمای تخصصی گردشگری، ایجاد مسیر‌های جدید گردشگری و اقلام و اشیا موزه‌ای که تاکنون در معرض دید عموم قرار نگرفته است.

رضایی منفرد تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری و آموزش و پرورش شهرستان مرودشت منعقد شده است دانش آموزان زیر ۱۵ سال می‌توانند پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی در حوزه حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی به عنوان همیاران میراث فرهنگی در مجموعه جهانی تخت جمشید به صورت افتخاری فعالیت کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: همیاران میراث به صورت شیفتی در تخت جمشید حضور خواهند داشت.

رضایی منفرد با بیان اینکه سه کارگاه مرمتی کاخ‌های صد ستون، خزانه و آپادانا در ایام نوروز در تخت جمشید فعال است، گفت: مسافران می‌توانند از نزدیک با نحوه مرمت سنگ در این مجموعه هخامنشی آشنا شوند.

بر اساس آمار‌های پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تعداد بازدید کنندگان نوروزی از این مجموعه جهانی به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد به طوری که روزانه بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از تخت جمشید دیدن می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار