امام جمعه لارستان:باید با مفسدانی که باعث تضعیف اعتقادات و کاهش اعتماد عمومی می‌شود، برخورد جدی‌تر شود.
کد خبر: ۵۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 17 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر با تأکید بر مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: باید با مفسدانی که باعث تضعیف اعتقادات و کاهش اعتماد عمومی می‌شود، برخورد جدی‌تر شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان به ویژه در عرصه فرهنگی و بازخوانی بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری، افزود: دشمنان در لباس تظاهر به دلسوزی مردم و در چهره‌ای منافقانه در پی نفوذ در افکار و اعتقادات مردم هستند.

امام جمعه لارستان راه خلع سلاح کردن منافقان را بالابردن سطح بصیرت در آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: امروز آمریکا و استکبار جهانی در پشت نقاب نفاق و در قالب خیرخواه مردم بودن با یک ادبیات عوام فریبانه واردشده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با هشدار نسبت به اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به دنبال تأثیرگذاری منفی در استقلال و هویت یک زن مسلمان هستند، ادامه داد: فریب خوردن 4 دختر در گوشه‌ای از کشور و برداشتن حجاب، مسئله‌ای حساس نیست، اما آنچه موجب نگرانی رهبری نیز بوده، موضع‌گیری ناصحیح برخی از خواص به مطرح کردن بحث حجاب اجباری است.

وی بابیان اینکه خواص یعنی کسی که زیرمجموعه اثرپذیر دارد و دارای وجه اجتماعی است، عنوان کرد: خواص در خنثی کردن نقشه دشمنان در خط مقدم است که به همین دلیل باید افعال و گفتار خواص به‌گونه‌ای باشد که دشمن نتواند نقشه‌های شوم خود را از طریق آنان عملی سازد.

موسوی با اشاره به اینکه بی‌حجابی‌ها باعث انحراف مسیر صحیح جامعه می‌شود، تأکید کرد: در پی بی حجابی رفتار مردم غیرعقلانی و بر مبنای شهوت می‌شود و به همین دلیل نظام اسلامی وظیفه دارد در مقابل این ناهنجاری‌ها بایستد.

امام جمعه لارستان دوران جوانی را سن خطر، سرشار از انرژی و قرارگرفتن در 2 راهی‌های خطرناک دانست و افزود: باید امورات فرهنگی در جامعه مدیریت شده باشد.

وی علت موضع‌گیری دشمنان علیه ایران اسلامی را دفاع کشورمان از مظلومان در برابر ظالمان در اقصی نقاط دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت و مسوولان کشور بر همین رویه حرکت کنند، مورد هجمه دشمنان خواهیم بود، چراکه ایران اسلامی باعث بیداری آزادی خواهان و برملا شدن نقشه آن‌ها شده است.

موسوی بابیان اینکه پرهیز از دنیاپرستی، دوری از اشرافی‌گرایی، کار و تلاش سخت مسوولان و علما موجب تأثیرگذاری بیشتر کارها در جامعه می‌شود، تصریح کرد: زمانی که مردم در حرف و عمل مسوولان تناقض نبینند، اعتماد آن‌ها بیشتر می‌شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر نقش و حوزه نفوذ علما بر هدایت جوامع، گفت: یک عالم باید جایگاه خود را درک کند و برای رسیدن به تمدن اسلامی تلاش کنند.

وی رمز بقای نظام اسلامی را حرکت مسوولان در مسیر صحیح برشمرد و تأکید کرد: باید با اعتقاد عمیق اهداف انقلاب پیگیری شود و آینده بهتر برای ایران را رقم زد.

موسوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوان‌ها، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد با بهره‌گیری از قوه فکری و جسمی جوانان تحصیل‌کرده، دلسوز و خوش‌فکر، به فکر ایجاد اشتغال برای آنان باشند.

وی بابیان اینکه مسوولان به‌جای آنکه بگویند باید فلان کار بشود، گفت: باید با عملی کردن وعده‌ها مردم را امیدوار کرد.

امام جمعه لارستان با اشاره به آغاز سومین سال فعالیت خود در سمت امام جمعه این شهرستان، افزود: در طول 2 سال گذشته سعی شده تا با گام نهادن در راه صحیح در جهت رفع مشکلات مردم و کسب رضایت الهی کار شود.

وی یکی از شاخصه‌های مهم در منطقه لارستان را گرامی‌داشت مناسبت‌های اعیاد، ولادت، شهادت و غیره ملی و مذهبی دانست و تأکید کرد به مناسبت مصادف شدن سالروز شهادت امام هادی(ع) با روز تحویل سال، شأن آن امام همام حفظ شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار