در آستانه تحویل سال جدید استاندار فارس به همراه معاونین و مشاورین از شیرخوارگاه حضرت، ولی عصرعج بازدید کرد و مهمان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست شد.
کد خبر: ۵۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 21 March 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  استاندار فارس پس از این بازدید گفت: در این بازدید هم با فراوانی آسیب‌های اجتماعی را مشاهده کردم و هم اوج مهر و محبت پدری و مادری به فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست را دیدم و به نوبه خود از خیران اینگونه مراکز قدردانی می‌کنم.

تبادار یادآور شد: در پهنه استان فارس انسان‌هایی که با ایثار و فداکاری رفاه دیگران را به خود ترجیح می‌دهند فراروان است و مسئولان هم باید در کنار خیران یاری گر و تسهیل کننده برای آن‌ها باشند.
وی تاکید کرد: از مسئولان و مدیران اجرائی خواستم که مشکلات اینگونه مراکز را بررسی و حل آن را پیگیری کنند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس هم گفت: ۲۷ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با ظرفیت ۵۷۶ کودک یک روزه تا ۱۸ ساله وجود دارد که شیرخوارگاه، ولی عصر عج به عنوان بزرگترین مرکز با ۵۵۰۰ متر مربع مساحت و ۱۸۰۰ متر مربع زیربنا و ظرفیت ۱۳۰ کودک در شهر صدرا است.
موسوی ادامه داد: کمتر از ۵۰ درصد از سرانه هزینه هر کودک را با هزینه‌ای دولتی و مابقی به همت خیران تامین می‌شود.
وی گفت: در ۱۱۷ مرکز هم ۶۷۰۰ معلول، سالمند و بیمار روانی زیر نظر بهزیستی نگهداری می‌شود.
این مقام اجرایی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی این امکان فراهم شده است تا فرزندان به خانواده‌ها تحویل داده شود تا به صورت امین موقت در این ایام در کنار خود نگهداری کنند.
موسوی گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای تحویل این فرزندان به مراکز نگهداری کودکان مراجعه تا در جریان فرایند آن قرار گیرند.
وی تصریح کرد: شرایط و قوانین برای تحویل فرزندان تسهیل شده است و اولویت با خانواده‌های فاقد فرزند است و برابر قانون جدید دختران مجرد بالای ۲۸ سال هم می‌توانند برای نگهداری این کودکان اقدام کنند.
وی گفت: هزار نفر برای فرزند خواندگی پشت نوبت داریم و خواستار اقدام خانواده‌ها برای قبول سرپرستی اینگونه فرزندان و یا مشارکت در نگهداری آن‌ها را داریم.
مدیرکل بهزیستی استان فارس شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استا فارس را ۲۴۱۳۹۰۷۳۴۵۳۰۰۱۱ نزد بانکگ توسعه تعاون، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۵۶۵۵۰۷۵۹۲ نزد بانک ملت و شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۱۰۸۰۰۰۰۰۰۹ است.
مدیراجرایی شیرخوارگاه حضرت، ولی عصر عج هم گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره ۵۸/۲۰۷۰۸۶۲ نزد بانک ملت واریز کنند و با تلفن ۰۷۱-۳۶۴۱۸۴۸۹ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار