مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس به 136 هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۵۸۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 22 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: مصیب امیری اظهار داشت: تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از 25 تا 29 اسفندماه 136 هزار و 3 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در نوروز گذشته که 95 هزار و 250 نفر بوده است افزایش 43 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموعه فرهنگی و تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد، حافظ، سعدی و نیز ارگ کریم‌خان پربازدیدترین مکان‌های استان در این مدت بوده و پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان فارس خاطرنشان کرد: تعداد 297 هزار و 610 نفر شب از 27 تا 29 اسفندماه در هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس، منازل استیجاری، چادر‌های مسافرتی و نیز مهمانسرا‌های اداره‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اسکان‌یافته‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: مقایسه نقطه به نقطه آمار واحد‌های اقامتی سال 96 نسبت به سال 95 که 204 هزار و 660 نفر شب بوده افزایش داشته و این تعداد در سال جاری نیز همچنان افزایش می‌یابد.

امیری بیان داشت: چاپ بروشور و نقشه شهرستان‌های فارس به تیراژ 90 هزار نسخه، چاپ کتابچه معرفی استان فارس در قطع پالتویی به تعداد 200 هزار نسخه، 2 هزار نسخه چاپ یک جلد کتاب نفیس و تهیه مستند با عنوان «رؤیای سرزمین پارس»، 20 هزار نسخه نقشه گردشگری، نصب راه‌اندازی سیستم «وای فای» در تمامی اماکن گردشگری و تاریخی شیراز و تعدادی از شهرستان‌های فارس ازجمله فعالیت‎‌های این اداره کل برای گردشگران است.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به گردشگران و بازدیدکنندگان از طریق سیستم «یو اس اس دی» به شماره 66559797، ساماندهی غرفه‌های فروشگاهی و نمایشگاهی در اماکن تاریخی، راه‌اندازی موزه سنگ و کاشی در مجموعه کاروانسرای هفت‌تنان، موزه عصر قاجار در عمارت نصیرالملک و نیز برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در شیراز و تمام شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های خدماتی به میهمانان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس ابراز داشت: فراهم کردن بستر برای خبرنگاران و تولیدکنندگان برنامه‌های صداوسیما، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها از اسفندماه برای معرفی ظرفیت‌های استان و تمرکززدایی از سفر به شهر شیراز، اجرای برنامه نور و صدای تخت جمشید ویژه نوروز و نیز به‌روزرسانی و معرفی پرتال جامع گردشگری مجازی از جمله برنامه‌های در دست اجرای میراث فرهنگی فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار