مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: کارشناسان این اداره در ایام نوروز 50 وسیله بازی غیر استاندارد را پلمب کردند.
کد خبر: ۵۸۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 08 April 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس: مرتضی رهنما افزود:با توجه به اخطارهای مکرر که قبلا به شهرداری های استان و بهره برداران داده شده بود در ایام تعطیلات نوروزی این وسایل بازی فاقد تاییدیه استاندارد در شهرهای شیراز ، فراشبند ، قیر و کارزین ، اردکان، کازرون، داراب ، نی ریز و استهبان پلمب شد.
وی ادامه داد: نوشیدنی های گیاهی با نام تجاری «ریحان» با جعل علامت استاندارد و کد 10 رقمی و یک نوع عسل با جعل علامت استاندارد و بدون کد 10 رقمی از جمله کالاهای توقیف شده در ایام نوروز امسال است.
مدیرکل استاندارد فارس گفت:مقدار زیادی آبلیمو در ظروف چهار لیتری درمراکز عرضه به دلیل ممنوع بودن عرضه این حجم از آبلیمو در مراکز عرضه و همچنین آبلیموهایی که بدون هیچگونه برچسب نشانه گذاری که نشان دهنده آدرس تولید و تاریخ تولید باشد در مراکز عرضه شهر شیراز شناسایی و توقیف شد.
رهنما اظهارکرد: توقیف روغن تفاله زیتون پومیس که قابلیت خوراکی ندارد و روغن کنجد و آفتابگردان و دیگ زودپز غیر استاندارد و رب گوجه و شیشه دوجداره فاقد تاییدیه استاندارد که همگی فاقد هرگونه برچسب نشانه گذاری و آدرس تولید بوده نیز از فعالیت های کارشناسان اداره کل در ایام نوروز امسال بوده است.
وی همچنین گفت: چند نوع فیلتر هوا و روغن خودرو که فاقد هرگونه مشخصات بود در بعضی از مراکز خدماتی تعویض روغنی ها توقیف شد.
رهنما تاکید کرد: اداره کل استاندارد بر حمایت از کالاهای دارای تاییدیه استاندارد و برخورد جدی با متخلفان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات غیر استاندارد در سال جاری عزم جدی دارد.
وی از مردم خواست در هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و کد 10 رقمی آن دقت کنند و با ارسال کد 10 رقمی به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالای استاندارد مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار